Annandag Jul

Den tredje och avslutande dagen denna julhelg 2008 -tiden har gått fort som vanligt!
Natten tills idag hade jag väldigt ont i magen (urinblåsan) så det blev dåligt med sömnen, men jag var uppe vid åttatiden i morse för att hinna äta frukost och så innan jag skulle ta bussen till vårdcentralen.
Bussen gick 9.05 och jag åkte hela vägen in till Mölndal centrum där jag sedan satte mig och väntade på bussen som gick tillbaka 9.40 och på så sätt var jag vid vårdcentralen ungefär en kvart innan de öppnade (de öppnade klockan 10). Jag kom in som nummer fem och det tog kanske tjugo minuter innan jag fick betala och lämna in urinprovet, men sedan fick jag vänta ända till klockan tolv innan jag fick träffa läkaren och få utskrivet recept på antibiotika. Givetvis var apoteket i Mölndal stängt och på VC sa de att jag kunde åka till Sisjön, Nordstan eller Östra sjukhuset, för där skulle apoteken vara öppna denna helgdag. Så jag tog kontakt med min kära pojkvän och frågade om han kunde skjutsa mig till Sisjön, och det kunde han! Men när vi kom dit visade det sig att apoteket inte alls var öppet, så vi åkte dit helt i onödan!
Istället åkte vi till Nordstan och där är apoteket öppet 8-22 alla dagar, så jag fick äntligen uthämtat min medicin som kostade nästan 200 kronor. Medicinen ska jag ta tre gånger om dagen i tio dagar och jag tog första tabletten tidigt på eftermiddagen idag -den andra ska jag ta innan jag går och lägger mig. Det ska bli så skönt när medicinen börjar verka så att jag slipper ha ont.
Jag skulle egentligen ha jobbat kväll idag, men eftersom VC och apoteket tog så lång tid så ringde jag jobbet och sa att jag stannade hemma idag -men jag ska jobba lördag och söndag som vanligt.

Jag och S sover hos F inatt (det var enklast så) och efter att F skjutsat mamma och K till centralstationen så åkte vi först och handlade och när vi kom hem till F åt vi middag för att sedan åka till F:s kusin J med familj för att planera för trettondagsafton.
Det är nämligen så i F:s familj att på trettondagsafton varje år bjuder barnen (det vill säga vi) sina föräldrar på trerättersmiddag och dricka och föräldrarna bjuder tillbaka under sommaren varje år. I somras var det premiär för mig att vara med och på trettondagsafton blir det premiär för mig att vara med på den festen, så det ska bli skoj. Vi kommer att bli tjugo personer på trettondagsafton, men jag känner ju alla så det ska nog gå bra. En trevlig tradition tycker jag! Jag lovar att blogga om tillställningen när den äger rum.
Vi träffades vid halv sex för att planera och var inte hemma hos F förrän vid 21.15, så det tog sin lilla tid.
Och det är hur jag har tillbringat Annandag Jul detta år -nu är det bara att försöka ladda batterierna för nyåret!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0