Flyttdax igen!

Men det var tyvärr inte jag och F som flyttade den här gången heller -istället hjälpte vi D (som har bott i J:s före detta lägenhet ni vet) med att flytta möbler till hans nya lägenhet i Munkebäck inne i Göteborg.
Jag jobbade ju idag, men bara fram till klockan 14 då F och D hämtade upp mig med hyrlastbilen -då hade de redan packat in ett par fåtöljer som D fick gratis och ett vardagsrumsbord som han fick köpa för 300 kronor av F:s syster. F:s syster har dessutom sett efter S medan vi har flyttat, så jag ska hämta S därifrån om ca en timme.

Efter att F och D hämtat upp mig så åkte vi till J:s gamla lägenhet för att packa in restrerande möbler i bilen; datorn, köksbordet, en stol, sängen, TV:n, DVD:n och så D:s väskor med kläder och det var minsann ett slit! TV:n var ungefär hur tung som helst! Och det gjorde ju inte saken bättre att vi inte kunde köra in på gårdsplanen eftersom vi inte hade någon nyckel till bommen. Men sakerna kom i alla fall in i bilen och sedan körde vi alltsammans till Munkebäck där vi fick packa ur bilen och bära upp alla möblerna igen -stackars F har ont i ryggen nu! Han ska ju egentligen inte flytta möbler, men det är inte mycket man kan göra eftersom D inte känner särskilt många här i Sverige -som tur var så var det inte så mycket saker.

D:s nya lägenhet är rätt mysig med nya golv överallt och rätt så fräscha tapeter, men huset i sig är ju gammalt även om F:s kompis M håller på att renovera det (han äger fastigheten med en annan kompis) och jag tyckte nog att själva trapphuset var lite sunkigt. Huset var annars helt OK; ser ut som en villa och bara två våningar, så det är inga skyskrapor. Man kan dock tro att det är motorvägen och inte en vanlig gata med bostäder som passerar utanför, för det åkte bilar fram och tillbaka hela tiden! Får väl hoppas att D kommer att trivas där...

Så nu har vi flyttat två gånger inom loppet av två veckor och ingen av gångerna har det varit till vårt eget boende, så tredje gången vi flyttar hoppas jag verkligen att det är till vårt eget!
malin
2008-12-29 @ 09:36:22
URL: http://malinmaskros.blogg.se/malinmoblerar

Trevlig fortsättning på dig själv!

ullis
2008-12-29 @ 20:38:39

3:e gången gillt. :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0