3 dagar kvar...

...och sedan är det semester! Min första riktiga semester sedan jag var 18-20 år och hade mitt första fasta arbete; fyra härligt lediga veckor när man inte behöver tänka på jobb, skola eller fritids. Det ska bli såå skönt!
Vissa planer har vi... På torsdag nästa vecka kommer min vän A hit och ser efter katterna och från fredagen och framåt så kommer jag och S att tillbringa tiden med F. Förhoppningsvis kommer sommaren tillbaka till dess så vi kan lägga oss ute med båten någonstans, annars får vi hitta på något annat. Det ordnar sig alltid!
På lördagen kommer A:s pojkvän M också hit och de ska få låna min lägenhet några dagar så de kan ha lite semester här i Göteborg och om allt går enligt plan så gör vi alla sällskap den 30/7 då jag, F och S åker till Sörmland för att hälsa på släkt och vänner. Vi åker ju ändå genom Jönköping på vägen upp, så då kan vi lika gärna ta med oss A och M i bilen.
Det blev inget med Danmark, nämligen. Jag fick besked om att det bara var sex stycken som anmält sig till resan den 10/8 och att jag skulle få närmare information efter den 10/7 när sista anmälningsdagen gick ut. Men det är ju mer än en vecka sedan nu och jag har inte hört ett ljud till från dem, så jag lägger ner det. Det får bli Danmark någon annan gång istället, så sommarplanerna har förändrats. Dels så tidigarelägger vi resan till Sörmland (jag och S skulle ju ha åkt upp med tåg 3/8 egentligen) och så blir det då förhoppningsvis lite båtsemetser, samt att vi har pratat om att ta en del dagsutflykter. Eftersom F har bil så är det ju inga problem för oss att åka en bit, så vi har pratat om "Skara sommarland", "High chapparral" och "Nordens ark" b.la, men det finns ju mer än så att göra under en heldag. Så S ska nog få en bra semester ändå, även om det inte blir Legoland denna gång.

Fast Sörmlandsresan den 30/7 är ändå inte helt 100, det hänger en del på J:s kompis D som ju skulle ha kommit den 15/7. Jag hade ordnat allt med att få ledigt från jobbet den dagen så jag och F kunde hämta honom på Landvetter och så hade jag återbördat J:s katt till sitt eget hem ett par dagar innan plus köpt hem lite frukost och mikromat så att D skulle ha något till att börja med -dessutom hade jag städat J:s lägenhet! Men så blev D sjuk och flyttade fram resan två veckor, så det var bara för mig att ta tillbaka J:s katt hit igen. Men nu ska D i alla fall komma 30/7 och kommer han inte för sent med flyget så åker vi till Sörmland samma dag, och då får D ta hand om båda katterna medan vi är borta. Kommer han sent så får vi åka 31/7 istället, men med tanke på hur mycket D har strulat med sin resa hit; skjutit upp den två gånger, övervägt att inte komma alls...så kan jag inte lita på att han kommer överhuvudtaget, känns det som. Så det ska bli väldigt intressant att se om han dyker upp... Kommer han inte så har jag ingen kattvakt och då blir det ingen Sörmlandsresa för min del, vilket skulle vara väldigt trist. Jag vill ju gärna att F får träffa i alla fall några i min släkt med tanke på våra planer att bli sambo.

För övrigt kan jag bara säga att jag har blivit besatt av spelet "Dragonfable" som finns på internet. Det var S som började med det på fritids och sedan har hon tjatat på mig om att gå med där också, men jag har dragit mig för det tills för ett tag sedan. Och nu kan jag knappt vara utan det; jag spelar i stort sett varje dag, vilket förstör min sömn och ger mig konstiga drömmar. Jag borde aldrig ha gått med där, så jag kan nog verkligen behöva ligga ute med båten några dagar utan några internetmöjligheter, och uppe i Sörmland kommer jag ju inte heller sitta med det, så det blir skönt med paus ett tag så kanske jag kan få ordning på sömnen igen...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0