BWO på Liseberg!

Idag uppträdde en av mina favoritmusikgrupper på Liseberg; BWO, som tidigare hette Bodies Without Organs. De uppträdde på Liseberg förra året med, men då kunde jag inte se dem, men i år kunde jag det! S och F var också med.

Det var igår jag såg i tidningen (GP) att BWO skulle uppträda på Liseberg idag. GP har nämligen en Liseberg-ruta på baksidan av tidningen där det står öppettider och vilka som uppträder varje dag och när jag såg att det var BWO så blev jag eld och lågor. Att få med sig S var naturligtvis inga problem...hon skulle säkert kunna gå på Liseberg varje dag om hon fick, men jag tänkte att jag kunde höra mig för med F om han var intresserad av att följa med. Det visade sig att han var det, men han hade inga pengar, så jag erbjöd mig att betala hans entré (jag har ju ändå tänkt att jag ska vara med att betala bensinen eftersom vi åker så mycket med hans bil.) Så F hängde på och vi möttes vid 17.15 utanför lilla entrén till Liseberg, där köerna i regel brukar vara mycket mindre än vid stora entrén.

Det första vi gjorde var att åka "Sagoslottet" eftersom den karusellen var närmast. S och jag tog en tur där och efter det blev det en del andra karuseller. Det var inte så långa köer, så det gick smidigt. Köerna till mat och dryck var mycket längre; vi stod en bra stund i en kö bara för att få en läsk!
Det är nämligen så att det har varit väldigt varmt ute idag, säkert runt 30 grader, och då blir man ju törstig, så det kändes långt att vänta. Men sedan var det underbart att få dricka den kalla drycken!

BWO skulle uppträda klockan 20 så vi åkte karuseller fram till ca 19.20. Det sista vi åkte blev "Pariserhjulet", men F åkte inte med på den. Han har nämligen höjdskräck och tycker inte om höga åkattraktioner som dessutom går långsamt, så han stannade på marken. Själv tycker jag att Pariserhjulet är jättehärligt!
När vi åkt ville S då ha "tilltugg" till BWO och det hon i första hand ville ha var sockervadd (obegripligt varför), så vi tillbringade en lång stund med att hitta ett stånd där de sålde sådant. Men när vi hittade det var köerna jättelånga och jag kände att vi inte skulle hinna i tid till BWO om vi ställde oss där.
Istället blev det då popcorn, men den kön rörde sig inte särskilt fort den heller, så jag tittade flera gånger på klockan medan vi väntade. Men 19.50 hade vi våra popcorn och då gick vi till "Stora Scenen" där BWO skulle uppträda. Det var en hel del folk där och alla fick stå utom de rullstolsburna förstås, men eftersom scenen var upphöjd såg man nästan bättre på längre håll än på nära håll.

BWO kom in på scenen exakt klockan 20 och huvudsångaren M startade igång publiken och sedan spelade de alla sina hitlåtar. M var väldigt aktiv på scen och pratade emellan, han var rätt så bra faktiskt. Jag tog en del fotografier, men tyvärr förminskar ju kameran motivet en hel del, så det blev inte direkt några närbilder...å andra sidan så är ju musiken viktigast och BWO:s musik är kanonbra! S engagerade sig väldigt; dansade omkring, hoppade och vinkade med armarna, men det är ju heller inte vardagsmat för henne att se en popgrupp live... Det var underhållande att se henne i alla fall! *ler*

BWO

BWO uppträdde i 45 minuter och efter det prövade F lyckan på ett par av godishjulen, men tyvärr utan framgång... Jag blir alltid så avundsjuk när jag ser folk komma bärande på JÄTTEkartonger med choklad i -det skulle inte vara dumt att vinna för en chokladälskare som jag. *flinar* Men jag spelar väldigt sällan och de få gånger jag gör det så vinner jag aldrig.
Sedan var F tvungen att åka hem till sin hund, men S och jag stannade kvar på Liseberg till klockan 22 och passade då på att äta. Det blev nämligen ingen middag för oss eftersom jag kom hem från jobbet 16.15 och omedelbart hämtade S för att vi skulle hinna med 16.35-bussen till Mölndal C, varifrån vi sedan tog spårvagnen till Liseberg.

Det har varit en lång dag för både S och mig; upp vid sextiden och så fritids/skola och jobb ända fram till 16.15, åka iväg till Liseberg och sedan roa sig där i över fyra timmar -vi var inte hemma förrän 22.45 och då var S totalt färdig. Jag är trött jag med, men jag kände ändå att jag ville blogga om idag.
Idag åkte ju också J och R iväg till Karibien för att bli där ett halvår, så jag hoppas resan gick bra -förhoppningsvis så håller J regelbunden kontakt med mail och vykort.
I helgen är det utlovat fortsatt kanonväder och som vanligt så blir det sjöboden -och kanske lite minigolf i Askim också, vi får se...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0