Dags att ta farväl...

...av min syster J som åker till Karibien nu på fredag tillsammans med sin pojkvän R. R jobbar på en tidning, vilket innebär att han reser en hel del i jobbet, och nu står alltså Karibien på tur. Sex månader kommer de att vara borta, och det är en lång tid. Eller åtminstone känns det långt nu, men tiden går så himla fort (särskilt på sommaren), så rätt som det är är de tillbaka i Sverige igen.
Naturligtvis är jag orolig. Inte extremt orolig, men orolig. Jag har ju bara en syster och Karibien är långt borta, och dessutom har jag fått höra att det tydligen är orkansäsong där mellan juni och september, så det känns ju lite olustigt...
Någon som däremot är väldigt orolig är min mormor, hon är helt ifrån sig för detta, stackarn. Mormor är ju orolig i vanliga fall, men nu blir det ju extra mycket. Jag tror hon har pratat med hela släkten om J:s "tilltag" och försökt förmå dem att tala J tillrätta. Men J är ju vuxen och bestämmer över sitt eget liv och vill hon nu pröva på detta så har hon ju all rätt till det. Men jag har sagt att hon får maila en gång i veckan för att tala om hur hon har det och dessutom förväntar jag mig vykort med jämna mellanrum så jag vet att allt är väl.

Jag har fått pålagt mig en del uppgifter nu när J ger sig iväg... Dels har hon begärt tillfällig adressändring så att hennes post levereras till mig från och med måndag, men det är ju bra så hon har koll på sina räkningar och så -jag har ju inte tid att åka hem till hennes lägenhet titt som tätt för att kolla posten.
Så är det hennes lön i Karibien (om hon nu lyckas få jobb där som hon har tänkt sig) som kommer att skickas till Western Union Bank som har ett utlämningsställe här i Mölndal (tur att jag inte behöver åka in till Gbg). Jag kommer att få gå dit och hämta ut J:s lön och sedan sätta in den på hennes bankkonto och sedan ska hon betala sina räkningar via internet från Karibien då, så det är lite mekkigt, får hoppas att det ska gå bra...
Sedan får jag se efter hennes katt under den första månaden här eftersom D -som ska bo i J:s lägenhet medan hon är borta- inte kan komma förrän i slutet av juni (han bor i Canada). Nämnda katt levererades hit idag, så ett tag framöver får Zorro dela bostad med sin halvbror. De har ju "umgåtts" tidigare, men då har det bara varit för en vecka eller två, så detta ska bli intressant. Särskilt när F ska vara barnvakt åt S och kommer att ha sin hund Celine med sig...då lär det bli high life här! Men J:s katt får D ta över ansvaret för sedan när han kommer, så en månad ska väl förhoppningsvis gå bra.
Utöver detta så får jag ta på mig ansvaret att bli D:s "mentor" när han kommer hit och vara honom behjälplig. Det är ju en del han måste få kläm på och han kan ju ingen svenska, så det kommer att bli fullt upp för min del. Det blir en spännande period framöver...

Barnvakteriet har i alla fall ordnat sig -åtminstone för de första tre månaderna av J:s bortovaro. C har tagit på sig uppgiften att barnvakta S när jag jobbar helg och så ställer ju F upp när jag jobbar vardagkvällar, så det känns väldigt skönt. Jag var ju allvarligt bekymrad för hur det skulle gå, men nu behöver jag inte tänka på det. Troligtvis kommer det att lösa sig även de återstående tre månaderna, men mitt schema räcker bara till 31/8, så därför kunde jag inte fixa barnvakt för hela perioden, så det får jag ta itu med sedan när våra scheman från 1/9 är klara.
F kommer för övrigt hit imorgon, ska bli härligt att se honom igen! Och så får jag träffa J för sista gången på ett halvår imorgon när hon hämtar S till fotograferingen hos naturistföreningen där J, S och C är medlemmar, så vi får väl ta adjö då. Det är mycket möjligt att J kommer att få träffa F då för första gången, men det beror ju på hur lång tid fotograferingen tar och hur länge F stannar. Nåja, vi får väl se hur det blir!  
Aja
2008-05-28 @ 20:35:52
URL: http://druttas.blogg.se

Ja
du får hälsa J från mig hann inte ringa, har gått och blit förkyld:-(
vill inte vara mer sjuk.. Vi får tummen att det går bra där för henne och att det inte händer nåt.. Krammmmmmmmm




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0