Snö!

Åtminstone är det ett fint puder på marken utanför och graderna har krupit ner en bit under nollan, så nu känns det plötsligt som vinter.
Det var igår som snön kom, fast först i form av en rejäl hagelskur, sedan blev det små fina flingor av det. Det snöade ingen lång stund, men tillräckligt för att det skulle synas, och eftersom det blev kallt så blev det fina pudret kvar tills idag -dessutom kom det lite mera snö under eftermiddagen idag. Så kan det gärna få vara ett tag; är det lite snö och kallt så gillar jag vintern, det är när det bara blir ett enda blask av det som det är tråkigt. Och blask lär det väl förmodligen bli förr eller senare; Göteborgsvintrarna är ju i regel grå, regniga och kalla. Men nu är det utlovat fint väder i helgen, vilket passar utmärkt eftersom jag är ledig och vi tänkte besöka "Jul på Liseberg" imorgon. 'Vi' är i det här fallet jag, J och S, för F ska äntligen få hjälp med att få upp presenningen över båten imorgon och kan inte följa med till Liseberg. Men vi tre tjejer får väl klara oss ändå på något sätt...*ler* Jag ser verkligen fram emot det, för julen på Liseberg är jättemysig och i år har de dessutom ordnat låtsassnö, så det ger ju ännu mera julstämning. Jag kommer att ta med mig kameran och dokumentera morgondagen noggrannt, så därför hoppas jag verkligen på att vädret blir fint som de sagt.

Jag längtar verkligen till julen nu eftersom mamma och K kommer ner och dessutom kommer J:s pojkvän R att vara med också, så det blir fullt hus -skoj! Jag var lite bekymrad över hur jag skulle kunna ordna sovplats till alla, men eftersom J och R kommer att flytta in i sin nya lägenhet redan 15/12, så kan de sova där och till mamma och K har jag sovplatser, så det löser sig. Jag ska börja inhandla julklapparna i nästa vecka, vilket är lite senare än jag brukar, men så visste jag ju inte hur julen skulle bli i år heller. Men nu faller bitarna på plats en efter en och det känns väldigt skönt!

Och på söndag ska vi ju titta på fyrarummaren som kommer att vara ledig från 1/1-09 och det ska verkligen bli spännande! När vi var ute med F:s hund för en stund sedan så gick vi förbi utanför den lägenheten och jag kikade in lite, men såg inte så mycket. Vad jag såg var en valvdörr och sådana tycker jag är väldigt fina även om de är omoderna och sedan verkade rummet vara målat i blått. Inte så vackert, kanske, men det kan man ju ändra sedan om man vill...
F har redan räknat på hur mycket pengar vi kan få lägga på renovering av lägenheten om den inte är iordninggjord och summan landade på ca 140.000, vilket ju är rätt OK när lägenheten kostar 1,3 miljoner. Men är det mycket som är gammalt i den så kan vi ju alltid diskutera priset och kanske få ner köpesumman lite till. Nu låter det som om vi redan har bestämt oss för att köpa lägenheten och i tankarna har vi nog det, men det är klart att känslan vi får när vi kommer in i den första gången också måste räknas. Känns det inte bra så köper vi ju inte lägenheten, så jag får verkligen hoppas att det känns bra. *ler* Vi får se på söndag!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0