Torsdagsreflektion 30/4

Denna vecka får torsdagsreflektionen handla om vår båt och allt jobb vi har haft med den.
Den ska slipas och lackas, grundmålas och målas och för att kunna göra det måste man också ha tur med vädret, för annars torkar varken lack eller målarfärg. Dessutom får inte någon annan båtägare i närheten slipa på sin båt när vi lackar våran eftersom slipdammet sätter sig i lacken och gör allt jobb förgäves. Och som om inte det räcker så måste man dessutom ha tid att jobba på båten, vilket är svårt mitt upp i flyttplanerna och det arbete det medför samt att man har sitt riktiga arbete att sköta.
Det är förklaringen till varför vår båt fortfarande inte är sjösatt och sådana här underbart soliga dagar så vill man ju ut på sjön. Hur länge till ska man behöva vänta? *suckar*

Vår fina träbåt
Marie Carpe Diem
2009-04-30 @ 09:49:56
URL: http://www.carpediemmie.blogspot.com

Hm, visst är det enerverande. Man vill ju bara UT nu! Ha en bra valborg.

strömma
2009-04-30 @ 10:34:30
URL: http://lojrom-vittvin.blogspot.com/

Vilken fin båt och träbåtar är ju lite speciellt härliga också. Hoppas ni får tid och ork att jobba med den. Här har ju sjön inte gått upp riktigt än, så båtägarna har lite mera tid på sig än er att fixa till sina skutor ler.



Önskar dig en fin valborg och helg

strömma

Pialotta
2009-04-30 @ 12:04:02
URL: http://caffepaus.blogg.se/

Åh så gott med båt.. minns mina dagar då min pappa hade båt, nu är han borta för alltid och rest till sitt Lyckoland, men hamnen är kvar och brossorna har tagit över..

Snart ska du se att kusten är fri och ni åker där och mår så gott:-)

Trevlig Helg på dig

Henry

Fin båt! Mn den kräver myket underhåll!

Cecilia Artista
2009-04-30 @ 12:27:55
URL: http://ceciliaartista.blogspot.com

Vilken fin träbåt ni har! Men mycket jobb förstår jag. Det måste vara skönt att ta en lång båttur med den!



Ha en trevlig helg!

Mia's Pearls
2009-04-30 @ 12:28:00
URL: http://miaspearls.blogspot.com

Åh en sån fin båt!! Förstår att du vill ut på sjön med den! Ser fram emot fler båtbilder i sommar.



Ha en fin Valborg!

Kram Mia

Anonym
2009-05-04 @ 09:47:04

Men finns det något vackrare, charmigare eller underbarare än en välvårdad träbåt! Blir väldigt, väldigt avis på er (även om jag inte avundas arbetet det minsta...minns alldeles tydligt hur vårarna såg ut när jag var barn :) )




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0