Annandag jul 2009

Julen är över för den här gången -nu är det ett år tills man återigen står där och lagar mat, äter mat, äter godis, ser på TV och delar ut julklappar med släkten. Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med julen detta år, och det beror givetvis till stor del på att jag för första gången fick fira den med min älskling och i vår fina lägenhet! :)
Julafton och juldagen har jag redan berättat om här i bloggen, så nu kommer turen till annandagen. Annandagen är väl den av julhelgens tre dagar som går mest obemärkt förbi, men trots allt har vi fått gjort en del som jag vill berätta om.

Först och främst körde vi mamma till centralstationen på förmiddagen då det var dags för henne att återvända hem till Sörmland igen. Sedan släppte F av mig och S hemma medan han åkte iväg för att först ösa vår eka och sedan placera sig i garaget för att få resten av vår nyinköpta bilklädsel på plats. Vi gjorde ju lite på juldagen, men blev inte färdiga då, så då fixade F det igår istället. Att fixa den tog flera timmar, men till sist var det färdigt -med detta resultat;

Framsätet innan...


...och efter


Baksätet innan...


...och efter

Medan F slet med bilklädseln var jag och S hemma och tog det lugnt; det enda vi gjorde var att gå ner i källaren en stund igen för att S skulle få åka på sina nya inlines -och så lagade jag mat också.
Annandagens middag blev -inte helt oväntat- rester från julbordet. Jag gjorde en pytt på det som blivit över av potatisen, köttbullarna och prinskorven och så hade vi övriga rester som tillbehör. Det blev mycket gott!

En god pytt på potatis, köttbullar och prinskorv


Hela middagsmaten på annandagen


Gott på tallriken

Senare på kvällen fick vi nöja oss med det snacks som blivit över -och det hade minskat betydligt sedan julafton och annandagen! Vi såg också "Grinchen" på DVD och sedan såg F och S på en annan film medan jag satt vid datorn och grejjade. Vi kom i säng sent som vanligt; vid ettiden på natten. Men vadå -det är ju bara jul en gång per år! ;)

Sista snacksen

Hoppas alla ni som läser min blogg har haft en underbar julhelg! God fortsättning!
Susanne
2009-12-27 @ 20:02:57
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Bilklädseln blev jättebra på plats. Snygg som bara den är den också.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0