Torsdagsreflektion 26/2

Det var lite svårt att välja vilken bild jag skulle ta denna gång, men till sist bestämde jag mig!

Min första egenhändigt skrivna fantasy-trilogi

Denna bild får symbolisera att min nästan ett år långa skrivkramp har gett med sig. Jag har nämligen skrivit noveller och romaner sedan jag var i 10-årsåldern och i samband med att min dotter föddes för nu nästan nio år sedan så gav jag mig i kast med ett stort fantasyprojekt där jag hittade på en värld (som fick namnet Världen för enkelhetens skull) och sedan hittade jag på ett antal olika kontinenter bestående av olika länder och folkslag, för att sedan skriva om deras kamp mot onda och mörka krafter. Eftersom jag läser mycket fantasy så har böckerna jag läst inspirerat mig till att skriva egna fantasyromaner och den ni ser på bilden är min första trilogi, kallad "Zodiakens Brödraskap". Jag hann också avsluta min andra trilogi "Sju Systrar" och hann skriva två delar i min tredje trilogi "Guds Öga" innan skrivkrampen satte in. Jag kunde fortfarande skriva brev och blogga, men kunde inte skriva en rad när det gällde romaner. Inte förrän tidigare i veckan när krampen äntligen lossnade, vilket betyder att jag så smått har börjat skriva på tredje delen av "Guds Öga" nu -och det känns underbart att kunna skriva igen!

Och för er som kanske undrar; ja, jag har skickat in några av mina romaner till bokförlag under årens lopp, men tyvärr inte haft någon tur. Men en dag kanske mitt namn finns på en bok i bokhandeln -man kan ju alltid drömma...
Trebarnsmamman
2009-02-26 @ 10:50:22
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se

Men vad kul! Har du kollat med typ piratförlaget? Tror det finns andra förlag också som inte är lika pigga på att refusera.



Tänk vad produktiv du varit under dessa år!!!! Och även om du inte blir publicerad så kommer ditt verk finnas kvar ändå.



Skrivkramp tror jag de flesta drabbas av, både på gott och ont. Man hinner ju tänka lite under själva perioden av skrivkramp...och vem vet...det är kanske nu du kommer skriva den bästa boken av alla!

Kain
2009-02-26 @ 11:11:07
URL: http://mittfnstermotskogen.blogspot.com

Vad spännande det låter! Har inte läst så mycket fantasy, förutom "Sagan om ringen", vilket hör till favoritböckerna. Kul att ta tag i gamla projekt som man brinner för, som du verkar göra. Lycka till!

/ Karin

Cecilia Artista
2009-02-26 @ 11:24:19
URL: http://ceciliaartista.blogspot.com

Grattis! Vad skönt att skrivkampen släppt. Du har verkligen varit produktiv. Hoppas du får ge ut någon bok!

Barbamorsan
2009-02-26 @ 12:44:53
URL: http://barbamorsan.se

Vad skönt att det släppt! Kanske kommer du ut i bokhandeln någon dag. vad mycket du verkar ha skrivit ändå. Lycka till!!

Ingrid
2009-02-26 @ 13:58:01
URL: http://stenstugu.com

Så spännande! Jag hoppas verkligen att något förlag vill ge ut något av dina alster. Lycka till!



Och tack för din kommentar hos mig! /Ingrid

paula
2009-02-26 @ 20:32:52
URL: http://www.lill-paula.blogspot.com

håller tummarna för att få se dina böcker ute en dag.. Tack för raderna hos mig.. Vi hade underbart med korvgrillning & pulkaåkning. Det bästa var att hans barn fick skratta mitt uppi sorgen

Jessica
2009-02-26 @ 20:54:50
URL: http://mammanj.blogspot.com

Åååh, vad härligt och kul och allt det där - att det flyter på igen nu!!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0