Bowlingkalas

Idag var vi bjudna på födelsedagskalas hos min syster J, men innan det var dags för kalaset så fick vi lite annat gjort.
Vi åkte in till Göteborg på förmiddagen och besökte "Butterick's" för att inhandla en dräkt till S. Det är nämligen sedvanligt maskeraddisco på hennes fritids nu på torsdag och S ville klä ut sig till pirat. Och eftersom vi inte hade en sådan dräkt hemma så fick det bli att vi åkte och köpte en -det gäller att passa på när man har tillgång till bil!
Det blev en dräkt till en pirattjej och utöver det så köpte vi ett set med ögonlapp, pistol och örhänge så S skulle se riktigt "piratig" ut.
Efter besöket på Butterick's så åkte vi till Frölunda torg när vi ändå var i farten för att köpa J:s födelsedagspresent; ett presentkort på mammakläder. J ska ju göra mig till en stolt moster i början av april och magen börjar bli ganska stor nu, så de vanliga kläderna passar inte.

Vid halv tre åkte vi så till Mölnlycke för att fira födelsedag och vi var först på plats, vilket innebar att F fick hjälpa till att få upp takfläkten i vardagsrummet i J och R:s lägenhet. J var och handlade och när hon kom tillbaka så hade hon sällskap av de andra gästerna, som denna gång bara var en  -nämligen C. Sedan ringde J till den lokala bowlinghallen och bokade två banor åt oss mellan klockan fyra och sex, så vi gav oss iväg ganska snart. Jag, F och S spelade på den ena

Jag i bowlartagen


C kollar vart klotet tar vägen

banan och J, R och C på den andra och det var jättekul! Ingen av oss hade bowlat nyligen så vi hade ungefär samma förutsättningar och vi hann med fyra serier på de två timmarna. Efter en knapp timmes spel så släcktes ljuset i bowlinghallen och det blev discobowling istället -med bra musik att lyssna på under tiden! Det kom in ett gäng ungar då och troligen så firade de födelsedag de med eftersom det blev disco.
Hursomhelst så blev det jag som avgick med den totala segern, men ett tag var det nära att J slog mig. Och det går ju inte an att bli slagen i bowling av en gravid kvinna! *skrattar* F blev i alla fall tvåa och J fick nöja sig med en tredjeplats, men kul var det!

Tillbaka i lägenheten så blev det mat och som vanligt var det R som stod för middagen. Han lagar middagen hemma hos dem i 99 fall av 100, vilket passar alldeles utmärkt eftersom J avskyr att laga mat! Det blev stekt ris med kyckling och grönsaker och så coleslaw -jättegott! R är verkligen en bra kock och jag skojade om att när jag och F bor ihop så lånar vi R en dag i veckan så han får laga mat åt oss, hi-hi! Nejdå, det löser vi nog själva -varken jag eller F har något emot att stå vid spisen...
Det blev förstås paketöppning och tårta också och tårtan blev schwarzwald, som ju alltid är gott. Inte hembakt, men den färdiga är helt okej den med.

J öppnar presenter


Schwarzwaldtårta

Under kalaset så fick jag (äntligen) J:s gamla digitalkamera. R köpte en ny för längesedan som de använder och nu fick jag den gamla. Så slipper jag känna mig som en "dinosaurie" som bara har en vanlig APS-kamera, vilket i praktiken innebär att jag kan publicera foton på webben först 2-3 veckor efter att jag har tagit bilderna... Min APS gick istället till S och det blev hon själaglad över; hon har nästan tagit slut på hela filmrullen redan...

Så summa summarum så var det ett jättetrevligt kalas och i mitten av februari är det festdax igen; en kombinerad inflyttningsfest/babyshower -även den hemma hos J och R.
Imorgon ska vi på båtmässan och en rapport om hur det var där kommer!
Jessica
2009-02-01 @ 21:35:35
URL: http://mammanj.blogspot.com

Bowling. Det var länge sedan! Bra idé! :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0