1 av 4...

...veckor då jag är "utplacerad" på ett och samma ställe -i det här fallet en hemtjänstgrupp i Mölndal- har nu gått. Jag har jobbat 6 av 7 dagar och tiden har gått väldigt fort! De första dagarna kände jag mig väldigt trött och sov just inget vidare på nätterna, men sedan blev det bättre och nu känns det helt OK. Det var lite ovant att vara på ett och samma ställe istället för att vara på nya ställen varje dag, men det har faktiskt varit rätt skönt på sätt och vis att veta exakt när man ska börja och sluta om dagarna samt var man ska jobba någonstans.
Det är ganska lugnt i denna hemtjänstgrupp just nu -flera av de "tunga" vårdtagarna har försvunnit, så det blir en hel del dödtid under dagarna -och även på kvällarna emellanåt. Inte en enda gång denna vecka har jag varit färdig när jag ska vara färdig utan en halvtimme/timme innan. Och det är ju inget man klarar på, direkt, det är ju alltid skönt att komma hem tidigare. =)

S går ju på sommarfritids just nu (i Mölndal) men från 3 augusti börjar hon på sitt nya fritids här i Frölunda och hon är nog lite nervös för det, för hon har haft väldigt svårt att somna på kvällen senaste tiden. Jag kan gott förstå att hon är nervös eftersom allting blir nytt för henne, men jag tror och hoppas att det kommer att gå bra för henne när hon har gått på sitt nya fritids ett tag. Jag tror det är positivt att hon börjar på fritids innan själva skolan börjar, för då hinner hon bli bekant med de nya lokalerna och de nya människorna hon kommer att träffa innan "allvaret" börjar.

Annat som är positivt är att jag denna vecka (äntligen) har kommit igång med att skriva på min fantasyroman igen! Jag har webbsidan "Kapitel1" att tacka för det, för när jag la upp första delen i min fantasytrilogi "Guds Öga" där så kom inspirationen tillbaka, så jag har kommit igång att skriva den tredje och avslutande delen nu. Dessutom har jag fått inspiration till en ny fantasyroman, så det känns väldigt bra! Men jag ska se till att avsluta Guds Öga först, förstås. =)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0