Svart mjölk

Den 28 mars är det dags för "Earth Hour" i hela världen; den dag när man släcker ner allt ljus i en timme mellan 20.30 och 21.30 för att visa att man värnar om miljön. Här i Sverige visar Arla sitt stöd genom att ha svart mellanmjölk i affärerna -något jag tycker var en riktigt fräck idé. Jag ska dock erkänna att när S pratade om den svarta mjölken efter skolan/fritids häromdagen så trodde jag att det var ett påhitt, men så dök den svarta mjölken plötsligt upp i affären!

Den svarta mjölken


Så här står det på baksidan av paketet;

Du släcker väl för jorden!

"Ingen kan göra allt men alla kan göra något -framför allt när det gäller klimatproblemen, som vi bara kan lösa tillsammans! 28 mars är det Earth Hour. Då släcker miljoner människor över hela jordklotet sina lampor för att påminna världens ledare att ta modiga och bra beslut för miljön. Till exempel att minska utsläppen och energiförbrukningen. Du, din familj och alla dina vänner är väl med 28 mars?"

Självklart kommer jag och min familj att vara med! Jag är miljömedveten och ser till att källsortera mina sopor. Jag har aldrig lampor tända i onödan och vanligtvis åker jag kommunalt, vilket ju är bättre för miljön än att åka med egen bil. Så att vara med den 28 mars är en självklarhet för mig -och borde vara det för alla andra också! Vi har bara en jord och vi har inte varit snälla mot den, vilket också visar sig i form av ett ökat antal naturkatastrofer och den globala uppvärmningen.

Jag och min familj kommer att ladda upp förråden med ljus som vi kan ha tända den 28 mars, för finns det egentligen något mysigare än att sitta i mörkret med tända ljus?
Häng med den 28 mars du också!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0