Sörmland, dag 3

Igår hälsade jag och S på min mormor, som också bor här i Flen. Hon hämtade upp oss hemma hos mamma vid 12-tiden och sedan åkte vi direkt till Hyltinge kyrka i Sparreholm och kyrkogården där för att tända ett ljus på min morfars grav. Han gick bort 2001 och eftersom det är Allhelgonahelgen nu i helgen så tände vi ett ljus och lämnade en liten gravdekoration. Tänk att det redan är åtta år sedan morfar gick bort -tiden går verkligen fort!

Morfars grav

Efter besöket vid graven åkte vi och handlade några småsaker innan vi for hem till mormor där vi sedan stannade några timmar, pratade, åt mat och tog en långpromenad med mormors hund Cesar. Igår var det ju faktiskt ganska fint väder -om än kallt- och Cesar får just inga långpromenader annars, så S och jag passade verkligen på.
Mormor pratade lite gamla minnen -som hon gärna gör när vi träffas- och vi hade några trevliga timmar där innan mormor körde hem oss till mamma igen vid 17-tiden.

Hos mormor



Cesar

Hemma hos mamma tog vi det lugnt några timmar; satt och pratade, satt lite vid datorn innan S ville gå till vår lägenhet. S har varit otroligt trött sedan vi kom hit och velat lägga sig ganska tidigt på kvällen och hon har sovit riktigt bra, vilket är skönt -ni som läser min blogg regelbundet vet ju att hon har en del sömnproblem hemma i Göteborg. Kanske är det förlorad sömn hon passar på att ta igen medan vi hälsar på här i Sörmland?
Själv kan jag inte riktigt säga detsamma; sängen i lägenheten är för mjuk för min smak, så jag har ont både här och där efter nattens sömn. Min säng i Göteborg är mycket mer bekväm att ligga i -och där har jag ju F som sällskap också. ;) Jag saknar min älskling, men imorgon bär det av hem till Götet igen...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0