Sörmland, dag 4-5

I torsdags blev det en lugn dag uppe i Sörmland. Vi hade ingenting inplanerat utan tog det bara lugnt hela dagen -skönt med sådana dagar också ibland!

S softar

Det enda vi egentligen gjorde var att torrmoppa golvet i övernattningslägenheten. Den skulle nämligen tömmas senast klockan 12, så jag bestämde mig för att fixa golvet dagen innan och ta resten fredag morgon.

Jag torrmoppar

På fredagen vaknade jag och S som vanligt vid 7.30, men låg och drog oss till åtta, sedan var det dags att stiga upp, äta frukost, duscha, packa och städa undan resten innan vi lämnade lägenheten för denna gång.
Vid 10.30 kom A och K hem till mamma och vi tillbringade hela dagen tillsammans med att prata, äta och dricka lite whiskey (A och K2) och vin (A, mamma och jag).

A innan en munfull whiskey...


...och efter


Lite god mat

Vi tog taxi ner till tågstationen sedan eftersom A och K ville vinka av oss, och 16.44 avgick så mitt och S tåg mot Katrineholm, där vi sedan bytte till tåget mot Göteborg.

F mötte oss vid tåget i Göteborg och det var härligt att se honom igen! :) När vi kom hem visade F mig vad han gjort medan jag och S var borta; han har satt upp listerna i dörröppningen mellan vardagsrummet och gästrummet och även fått drapereiet (som svärmor har sytt) på plats. Det blev jättesnyggt som ni kan se här på bilden;

Draperiet fördraget...


...och fråndraget

Sedan blev det en lugn kväll med lite vin och chips och så en god natts sömn (härligt att sova i sin egen säng igen!) för att ladda batterierna till vår Halloweenfest som vi ska ha nu ikväll! :) Rapport därifrån kommer imorgon.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0