Flitens lampa

Idag har flitens lampa lyst över mig, och det i form av skrivande. Ni som läser min blogg och känner mig vet att jag har skrivit berättelser och romaner sedan tioårsåldern och även skickat in manus till bokförlag i vuxen ålder om än utan framgång. De senaste åren har jag dock haft svår skrivkramp, men nu har jag äntligen kommit igång med skrivandet igen -åtminstone lite.

Romanen som jag har skrivit på idag är en roman som jag och min syster J skriver ihop. Vi började skriva på den 1997, men av olika anledningar så har det inte blivit klar. Nu -13 år senare- hoppas vi i alla fall att den ska bli färdig.
Jag och J skriver för det mesta ett kapitel var, men vid några tillfällen under romanens gång har hon eller jag skrivit två kapitel efter varandra -och så är det denna gång i mitt fall.

J gav mig romanen när hon var här i torsdags eftersom det då var min tur att skriva, och idag -när jag var ledig från jobbet- har jag alltså skrivit större delen av dagen. Och jag blev faktiskt helt klar med det ena av mina två kapitel! Känns bra! :) Nu återstår att se när jag hinner skriva klart det andra kapitlet...

Men vi har också hunnit med annat idag. Medan S var på skolan passade jag och F på att veckohandla som vanligt, och då passade jag på att köpa mig två par nya jeans. Det var 100 kronors rabatt på alla jeans där jag köpte dem, så jag kom undan med två par jeans för 498 kronor -inte illa!

Efter skolan skulle S till sin teaterskola som började idag. Jag sökte plats för henne redan i våras och fick brev om att hon kommit in för ett par veckor sedan, och idag var alltså första dagen. På plats fick vi veta att S knipit den enda lediga plats som fanns tillgänglig, så hon hade verkligen turen med sig! Nackdelen med det är att hon på det sättet blev den enda nya idag, men det lär inte vara några problem för henne. Hon är väldigt social och inte rädd för att göra sig hörd och hon var väldigt nöjd med sin första dag på teaterskolan. Så hon kommer att klara sig fint! :)
Teatern höll på i en timme och medan vi väntade så passade jag och F på att ta en promenad runt området -något jag också dokumenterade. En bra dag!
Entrén till Kulturcentrum där S går på teaterskola
 

Kastanjeallén på området

 
 

En skulptur som jag tycker ser ut som en hjort
 

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0