Skaldjursskiva

Ja, för jag kan inte riktigt kalla det för en kräftskiva det vi hade här hemma i lördags eftersom det var både kräftor och räkor på matbordet. Samt aioli och bröd, förstås! Och icke att förglömma vin och öl... ;)
Hursomhelst så var vi tio personer. Det var jag, F och S1, min syster J med R och M1 (fast R kom senare) och så var det våra vänner B och M2 med barnen O och S2. Vi hade även bjudit in vår kompis C, men han var ute på landet istället.

Festligheterna började klockan 17, men först vid 18-tiden hade alla gäster kommit så vi kunde börja äta. Det var olika sorters räkor och kräftor, men allihopa smakade väldigt gott och vi åt mer än vad vi egentligen orkade. Man gör ju gärna det vid festliga tillfällen. Till maten drack vi vin och öl -och alkoholfritt för barnen, förstås. Vi hade väldigt trevligt och senare blev det även fika med kaffe/thé och olika kakor som vi passade på att köpa på kexfabriken när vi var i Kungälv i förra veckan. Jammi! :)

Kvällen avslutades -som sig bör- med "Buzz junior" på PS2. Men denna gång spelade vi inte "Jungle Fever" utan "Monster Rumble" som vi köpte för en tid sedan. Konceptet är dock detsamma, även om monster-spelet är lite svårare än ap-spelet. Kul var det i alla fall och vi var alla nöjda efter en lyckad kväll! :)

Goda skaldjur


Fika


Buzz junior -Monster Rumble



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0