Dag 21; Ett annat ögonblick

Det har blivit ett litet uppehåll i mina "30 dagars bloggande" på grund av jul och lite annat, men nu är jag tillbaka med dag 21 i alla fall.
Idag ska man skriva om ett annat ögonblick och med tanke på vad vi nyligen gått igenom så passar det ganska bra just nu då ögonblicket ska handla om vår hund Celine som vi tyvärr var tvungna att låta somna in igår. :(

Egentligen handlar inlägget om några olika ögonblick som vi upplevde igår. Ögonblicket innan man verkligen talar om att man har bestämt sig för att låta sitt husdjur få somna in för exempelvis sin partner eller sitt barn, tillexempel, det hinner fara ganska många tankar genom huvudet då, faktiskt. Man tänker att nu ska jag berätta detta fruktansvärda och hur ska jag klara av det? Och hur kommer den som får veta det att tänka och känna?

Ett annat ögonblick är innan man går in genom dörrarna till djurkliniken och vet att när man har tagit in sitt husdjur där så är det för att låta det få somna in för alltid -det är inte vilket veterinärbesök som helst.

Ytterligare ett ögonblick från igår är när veterinären ger den sista sprutan till husdjuret och man vet att nu finns det ingen återvändo längre. När hon somnar av den sprutan så är det för alltid, hon kommer aldrig att vakna igen, och det är man själv som har fattat det beslutet -ingen annan.

Det blev inget positivt ögonblick denna gång, men sådant är ju livet -det är inte alltid en dans på rosor...
Celine i somras



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0