Fattig som en kyrkråtta

Då har man åter gjort månadens mest smärtsamma plikt; betalat sina räkningar. Så nu är man fattig som en kyrkråtta igen... :( Inte för att jag hade så många räkningar, men de var ganska dyra. Plus att det blev en extra utgift denna månad också -nämligen S födelsedagspresent. Lilla damen fyller nämligen tio år om två veckor och i flera år redan har jag lovat henne att den dagen hon fyller tio ska hon få en egen mobiltelefon. Och nu är den dagen inne, så igår köpte jag och F den. Den var förvisso inte så dyr, men vi fick ju lägga till ett comviq startpaket, en kontantkortsladdning och en försäkring, så då blev det lite dyrare. Jag tänker dock inte gå in närmare på mobiltelefonen här, för även om S förstås vet att hon ska få en mobiltelefon så får det bli en överraskning hur den ser ut... :)

Annars idag så kan jag gladeligen meddela att det äntligen har blivit töväder här! Som jag har längtat efter det! Nu smälter snön så det står härliga till. Visst blir det mycket vatten på marken istället (och brunnarna är ju gömda under snön), men det får det faktiskt vara värt även om det betyder att jag kommer att få gå omkring med blöta fötter. Nu känner jag äntligen att det finns hopp om vår och snön får gärna smälta bort så fort som möjligt. Just nu är det +5,7 grader -jippii! :D

Hon är så välkommen!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0