Universeum

Idag har jag gjort något jag inte trodde att jag skulle göra; jag har köpt en bikini till S! När jag själv var i S ålder hade man inte bikini och min ståndpunkt har hela tiden varit att S skulle ha baddräkt tills hon var tonåring. Men tiderna har förändrats och nu när S baddräkt börjar bli för trång (plus att hon har tjatat om en bikini) så gick jag med på att hon skulle få en bikini. Hon behövde även nya sandaler då de gamla hade gått sönder helt och hållet, så på förmiddagen idag åkte jag och S in till Nordstan för att inhandla det hon behövde.

Det visade sig dock vara ganska ont om både bikinis och sandaler i S storlek, men hur det nu var så hittade vi i alla fall båda delarna -och båda till reapris! Det var 50% rabatt på bikinin så vi fick den för futtiga 74 kronor, och sandalerna kostade 149 kronor istället för ordinarie pris 229, så det var kanon! S blev nöjd och min plånbok blev nöjd, den med. ;)

Bikini och sandaler till S

Efter "shoppingen" begav jag och S oss till "Universeum" här i Göteborg. S har länge velat göra någonting ensam med mig och när jag frågade henne vad hon ville göra så var det dit hon ville gå. Visserligen var det soligt och varmt idag, och jag hade hellre besökt Universeum en regnig dag, men det gick inte att övertala S till något annat. Så vi var alltså där idag, och det i flera timmar -det tar sin lilla tid att gå runt och se allt!
Bilder från dagen;

Utanför "Universeum"


Här börjar rundvandringen


S testar en snöskoter


"Vattnets väg"


Grodor


Rockor


Sågfisk


"Regnskogen"


Fågel


Söt apa


Papegojor


På avdelningen "Puls" fanns en klättervägg


S testar en motorcykel


På avdelningen "Kalejdo" kan man se ut som en astronaut


Så här sover astronauterna


Shoppen på Universeum


S inköp
Tess
2010-07-29 @ 18:21:24
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Härliga bilder! Gillar Universeum!



Ang. bikini till barn. Så länge som de sitter på plats och inte är sådana där pyttiga trådbikinis så tycker jag det är helt ok. Föredrar även själv lite mer täckande bikinis eller tankinis :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0