Plåster i hjärnan

Jag avskyr verkligen vinnarlåten i "Eurovision Song Contest"! Jag tittade aldrig på programmet eftersom Sverige inte kom med och även om jag efteråt läste vem som vann så hörde jag inte låten förrän den spelades på radio för en tid sedan.

Det var när jag åkte i jobbilen med en kollega som låten "Satellite" spelades på radion. Min kollega höjde ljudet och då hörde jag låten som jag med en gång kände att den inte var någonting att ha -jag kunde inte fatta att min kollega faktiskt gillade låten! Texten var nonsens, musiken simpel och sångerskan sjöng med en hemsk engelsk accent. När min kollega talade om att det var vinnarlåten i ESC så kunde jag knappt tro att det var sant; kunde verkligen en så usel låt ha vunnit lyssnarnas röster?? Men det kunde den och då insåg jag att människorna som tittar på ESC och röstar på låtarna måste vara helt utan smak och musiköra, och strunta blankt i kvaliteten -de kan inte vara mer än hjärndöda zombier som tittar och röstar bara för att de inte har bättre för sig! Fast det har ju märkts även tidigare år att låtar som är riktigt dåliga faktiskt går och vinner eller åtminstone blir stora hitlåtar...

Tyvärr är det så att trots att jag avskyr låten så har den fastnat i min hjärna som ett plåster. Den spelas på radion flera gånger om dagen, ligger högt på topplistorna (helt obegripligt) och efter att jag har hört den kommer jag på mig själv med att helt plötsligt nynna på den! Detta är oerhört irriterande och jag fattar inte varför jag nynnar på den när jag inte gillar låten överhuvudtaget! Men den sorgliga sanningen är väl att jag är en lika hjärndöd zombie som dem som röstade fram låten från början...

Här kan ni själva lyssna på låten.
  



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0