Bubbel och födelsedagsfika

Detta inlägg är nummer 500 sedan bloggstart! :)

Då har vår barnfria helg gått, och det har varit lugnt och skönt även om vi -förstås- har saknat att ha S hemma.
Igår tillbringade vi en stor del av dagen med att besöka IKEA och ÖoB för att hitta det vi behövde till dukningen på vår bröllopsdag, och vi hittade det vi var ute efter. Så nu har vi köpt dukar till borden, ljusstakar för värmeljus, vaser och fina låtsasblommor, champagneglas och servetter -skönt att ha det gjort!
På kvällen sedan hade vi bokat in bubbelbad mellan 19 och 21, så vi hade med oss en flaska vin och så satt vi där och bubblade och hade det gott. Egentligen borde man bubbla oftare, för det är väldigt skönt för kroppen att göra det. Men det finns inplanerat ett eget bubbelbad här hemma någon gång i framtiden, så vi får väl hoppas att det blir verklighet...

Här va're bubbel

Idag vaknade vi ganska sent och till ett underbart väder. Det var 25 grader på balkongen, så jag passade på att sitta där och steka lite innan vi åkte och hämtade S hemma hos min syster för att sedan gå hem till en av S kompisars mamma på födelsedagsfika. Vi fick goda kakor och bullar och té/kaffe/saft, men vi blev inte så långvariga eftersom två rastlösa barn tjatade om att de ville ut och cykla. ;) Trevligt var det i alla fall den stunden vi var där.

Gott fika


Resten av dagen lekte S med kompisar medan jag och F -som vanligt- diskuterade bröllopet. Vi är redan inne i maj nu, så det börjar verkligen dra ihop sig, och det har visat sig vara mer jobb med att gifta sig än någon av oss hade kunnat föreställa oss. Man tänker att det verkar vara så enkelt att gifta sig, men när det kommer till kritan så är det hur mycket jobb som helst med inbjudningar, ceremonin, festen efteråt, övernattning och allt annat runtomkring. Tur att vi bara ska göra det en gång! ;) Och för dem som är nyfikna på vårt bröllop så kan ni gå in på den här länken och titta. Jag har också börjat blogga om vårt bröllop från F:s frieri och framåt, och första inlägget kan ni läsa här.
Susanne
2010-05-02 @ 22:51:20
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Va gott det verkade att ligga där i bubbelbadet. Kommer in ett sådant i min lya inom snar framtid om jag får bestämma. Frågan är bara om jag får ha det ifred? X)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0