Duktiga

Idag är det bara två veckor till bröllopet!

Idag har vi fått en hel del gjort -det gäller ju att passa på när man är ledig från jobbet! :)
Först åkte vi in till Frölunda Torg eftersom F måste lämna in min vigselring på nytt då det visade sig att det lossnat en sten i den när han hämtade ut den igår. Men jag fick se den i alla fall; F gick ner på knä och höll fram den i asken som de brukar göra i filmer och frågade om jag ville gifta mig med honom (igen) :)
Medan F gick till guldaffären begav jag och S oss till biblioteket för att låna lite böcker, bokmalar som vi är båda två!

Sedan åkte vi till en stor blomsteraffär i Sisjön för att beställa min brudbukett och F:s corsage. F hade kollat priser på blomsteraffären på Frölunda Torg igår, men det var ganska höga priser där och han trodde att det skulle vara billigare hos en större kedja -och det var det! Så nu är bukett och corsage beställda och någon av oss får hämta dem på förmiddagen den 12 juni. Skönt att ha det gjort! S ville också gå in och titta hos "Toys R' Us" som ligger granne med blomsteraffären och där hittade F ett PS2-spel med "Harry Potter". Han spelade ett sådant för en tid sedan och fick mersmak (och jag med som tittade på!) Han köpte det och jag köpte även en födelsedagspresent till F där -F fyller nämligen år nu den 3/6.

Blommor överallt


Efter Sisjön åkte vi till Frihamnen här i Göteborg där de hade en båtdag med utställningar och aktiviteter. Båtdagen började redan klockan 10 och vi var där först vid 13-tiden, så det mesta av aktiviteterna hade redan klarats av. Men vi tittade på lite båtar och gick en poängpromenad i alla fall och eftersom det var utomhus fick vi en hel del luft på köpet!

Sedan hade vi sett i ett reklamblad att det fanns en stor utställning med sommarmöbler på Göfab här i Göteborg och eftersom vi söker sommarmöbler till våra balkonger så passade vi på att åka dit och titta. Det fanns väldigt många fina möbler där och vi hittade några som vi verkligen fastnade för, men vi får väl se om vi bestämmer oss för att köpa någon av dem eller om det blir något helt annat...

Båtutställning




Båtutställning




En fräck hammock


En snygg grupp


Baden-Baden


Perfekt för balkongen



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0