Jul på Liseberg 2010

Igår var det dags för den årliga tradition som jag har hållit fast vid ända sedan jag flyttade ner till Götet 2006 -nämligen att besöka "Jul på Liseberg"! Från mitten av november till dagen före julafton varje år har Liseberg öppet med ett speciellt jultema och det är alltid en fröjd att gå dit och titta. I år hade vi dessutom med oss min vän A med familj, vilka aldrig har besökt Jul på Liseberg förut. De åkte hela vägen från Hälleforsnäs i Sörmland och hit plus tillbaka igen under gårdagen; dör upp runt 13.30 och åkte hem igen vid 17.30-tiden. Meningen var att de skulle ha stannat längre, men det var otroligt kallt igår och dessutom hade A problem med magen, så det blev ett kortbesök istället.

Även min syster J med familj var med oss på Liseberg igår och vi stannade kvar till ungefär 19.30 och hade väldigt trevligt. Det var dock väldigt mycket folk och vi förlorade känseln i både händer och fötter innan vi begav oss hemåt -hemskt att det ska vara så kallt i slutet av november! Men nu har vi i alla fall besökt julen på Liseberg även detta år och det blev i alla fall ett besök på "Tomtarnas värld" plus att S tog sin sedvanliga skidtur -dessutom åt vi mat på Liseberg och R spelade ett par spel inne i "Spelhuset". Så det känns ju bra! Det var dock väldigt skönt att komma hem sedan och vi tillbringade kvällen med att titta på två filmer; den senaste versionen av "En julsaga" med en animerad Jim Carrey i huvudrollen och actionkomedin "Cops out" med Bruce Willis.

Idag är det första advent och ikväll är vi bjudna på adventsmiddag hemma hos J och R -återkommer med ett inlägg om det senare! :)
"Radiobilarna" var en av de öppna åkattraktionerna på Liseberg

"Tomtarnas värld"

S åkte skidor i "Sälen"

R spelade inne i "Spelhuset"


Vill ni läsa om våra besök på Jul på Liseberg tidigare år kan ni göra det här och här!
Susanne
2010-11-28 @ 16:42:10
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

En härlig tradition tycker jag att du har skaffat dig :O)

Ullis
2010-11-28 @ 22:40:09
URL: http://www.ulliso.se/blog

Det såg härligt ut. :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0