Stygn och spruta

Idag tog S bort stygnen efter sin "tungbandsoperation". Eftersom jag jobbade var det F som fick gå med henne till tandläkaren, men enligt F så skötte sig S alldeles utmärkt. Och tandläkaren tyckte också att S sår läkt väldigt fint, så nu behöver hon inte komma tillbaka till tandläkaren förrän om ett år! :) Vad som gäller för S nu är tunggymnastik eftersom hennes tunga behöver lära sig att fungera som en vanlig tunga efter alla år...

Idag var också dagen när det var dags för vaccin i skolan -och denna gång fick S en spruta mot polio och difteri. Hon oroade sig väldigt mycket för sprutan igår och hade velat att jag eller F följt med henne, men jag sa att hon skulle klara sprutan galant -vilket hon också gjorde.
Jag minns att när jag var liten så fick man ingen poliospruta, så jag är faktiskt inte skyddad mot det. Men risken att åka på polio är nog mer än minimal så jag är inte orolig...

Imorgon har S studiedag i skolan och är därmed ledig, och som tur är aå är jag och F det också! Så då ska vi ha S kusin B här några timmar medan hans mamma jobbar, och sedan ska vi gå på bio och se "Toy Story 3" -ska bli skoj! :)
"Toy Story 3"

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0