Pastagratäng med kryddig korv, 4 port

Idag var det dags att testa på ett nytt middagsrecept, som jag hittade i ett häfte bland reklamen i förra veckan! :) Hela familjen (utom möjligen S) tyckte att maten var jättegod, så det är nog en rätt vi kommer att göra igen framöver! :)

Du behöver;
ca 500 g pastaskruvar
300 g chorizo
1 purjolök
1 röd paprika
flytande margarin
1 hönsbuljongtärning
ost

Äggstanning;
4 ägg
3 dl mjölk
salt
peppar

Gör så här;
Koka pastan enligt anvisningar på förpackningen.
Sätt ugnen på 225 grader.
Skär chorizon i skivor, ansa och strimla purjolöken, dela, kärna ur och hacka paprikan.
Fräs korv och paprika i några minuter, tillsätt purjolök och smulad hönsbuljong. Fräs någon minut.
Vispa ihop ingredienserna till äggstanningen, tillsätt salt och peppar.
Tillsätt pasta och korvfräs och blanda väl.
Häll blandningen i en smord, ugnssäker form och lägg över ost i skivor. Grädda mitt i ugnen ca 30 minuter. Klart!

Bilder;

Skruvmakaroner


Chorizo


Purjolök och paprika


I stekpannan


Blandat med äggstanning


Från ugnen




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0