Semesterdag 6; Varbergs kurort, dag 3

Påskafton var lika solig som de andra varit under min semestervecka, och precis som långfredagen så började morgonen för F och mig med en god frukostbuffé, och sedan bestämde vi oss för att promenera upp till fyren alldeles i närheten och titta på utsikten. Det blev en del klättrande för att komma upp dit, men däruppe var det väldigt fint. Vi gick omkring lite på fyrområdet, satt och vilade ibland och la oss även på en klipphylla i solskenet -riktigt nice! :) När vi sedan gick tillbaka till hotellet satte vi oss utanför entrén med varsin dricka och bara slappade och tittade på folk medan vi väntade på att det skulle bli dags för lunchbuffén.

Lunchbuffén denna dag var snarlik den som var dagen innan, men det blev i alla fall lite variationer på tallriken och maten var lika god! Klockan 13 var det utcheckning för vår del, vilket kändes tråkigt då vi verkligen haft några underbara dagar här! Vi hade gärna stannat några dagar till... Men vi åkte hemåt lite före ett och det kändes trots allt ganska bra att komma hem och få sova i sin egen säng. Men vi har sagt att vi ska åka tillbaka till Varbergs kurort någon gång och då även ta med oss S.

Bilder;

Dagens frukost


Vi klättrade upp till fyren


Fin utsikt



Vi satt en stund på en klippa


En grotta


En grillplats


Lite dricka utanför entrén


Lunchbuffé




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0