Melodifestivalen 2011 -delfinal 4

Så har den sista delfinalen gått av stapeln och även om jag är ganska nöjd med kvällens resultat så är jag inte helt nöjd. Men å andra sidan -det är man väl aldrig? ;)

Ikväll är det faktiskt så att jag och A är oense om vilka låtar som var bäst! Jag vet inte riktigt hur vår vänskap ska överleva detta, det var ett hårt slag...jag är faktiskt fortfarande i chocktillstånd! ;)
Hursomhelst; så här skulle kvällens lista ha sett ut om jag fått bestämma...

1. Linda Bengtzing; "E det fel på mej". En (av väldigt få) äkta schlagerlåtar i år med en medryckande melodi och en trallvänlig refräng -och den är bara Linda!

2. Linda Pritchard; "Alive". Hon var tydligen med även förra året, men det var nog ingen bra låt då eftersom jag inte har något minne av det. Denna låt var däremot riktigt bra; mäktig och sjungen med en väldigt bra röst! Borde ha gått till final.

3. Love generation; "Dancing alone". Jag har ett svagt minne av att denna grupp var någon man bara satte ihop för ett par år sedan, men med ett väldigt bra resultat! Me like!

4. Julia Alvgard; "Better or worse". Hon hade inte så mycket utstrålning på scen, men låten var bra och förtjänade inte att åka ut.

5. Anders Fernette; "Run". När denna artist gjorde en fullkomligt lysande cover på "Hungry eyes" så hade jag räknat med att denna låt skulle vara riktigt bra. Men...det var den inte.

6. Nicke Borg; "Leaving home". Det är här man undrar vilka som satt framför TV-apparaterna ikväll, för att skicka denna låt till final??

7. Melody Club; "The Hunter". Denna grupp slog tydligen igenom för nio år sedan, men det måste jag helt ha missat eftersom jag inte kan påminna mig en enda låt som jag hört med dem. Men är alla deras låtar av samma kvalitet som denna så förstår jag varför...

8. Lasse Stefanz; "En blick och nånting händer". Alltså; vad är det här med att dansbandslåtar ska ställa upp i Melodifestivalen helt plötsligt? Inget ont om dansband, men här hör de inte hemma. Och att en trio låtskrivare med en oändlig rad av kanonbra låtar bakom sig får till något så dåligt som denna låt...vart är världen på väg egentligen?
Bäst ikväll



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0