Lilla Göteborgsvarvet 2011

Idag var det åter dags för "Lilla Göteborgsvarvet", som är en springtävling för barn. S var med och sprang för första gången förra året, och hon ville springa även i år -och det trots att det regnade när vi åkte in till sta'n. Förra året hade vi strålande sol och jättevarmt, men det kan ju inte alltid vara samma väder...

Eftersom S är ett år äldre i år var varvsträckan lite längre, och hennes grupp startade 13.10. Jag, F, J och M följde med S till startlinjen och så snart S grupp började bli redo att springa så gav sig F av mot mållinjen istället. Förra året blev det lite tokigt, så jag och F hann inte till mållinjen innan S grupp sprungit klart, men den påföljden att det tog tid innan vi hittade henne och hon hann bli både ledsen och orolig. I år ville vi därför inte uppleva samma sak, så F gick alltså i förväg mot mållinjen medan jag, J och M väntade vid startlinjen tills S grupp började springa -då först gick vi mot målet. Och i år fungerade allting bättre, plus att jag fick lite bättre bilder än förra året, så det kändes ju skönt! :)

S slutade på plats 170 (av 222) och var inte särskilt nöjd, men med tanke på att hon blev förkyld för ett par dagar sedan med hosta (och alltså inte var helt i form idag), så tyckte jag att det var ett jättebra resultat! Förra året kom S på plats 166, så skillnaden är egentligen inte stor! Nu säger S att hon inte ska springa nästa år, men vi får väl se...hon hinner ändra sig 100 gånger om på ett år... ;)

Lite bilder;

S laddad för att springa
 

S grupp
 

Uppvärmning innan startskottet
 

Mycket folk vid mållinjen
 

S springer i mål
 

Stolt och trött tjej efter loppet
 

Lite näring efter utfört lopp
 

Många var nyfikna på sina barns resultat
 

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0