Melker

Igår fick vi en ny familjemedlem -nämligen dvärghamstern Melker! Melker är 7 veckor gammal och S köpte honom för sina egna pengar. Hon har ju i perioder tjatat om ett eget husdjur hur länge som helst, men hittills har jag och F sagt nej. Dels eftersom vi tyckte att det räckte med Zorro och dels för att vi inte kände oss säkra på om S verkligen skulle ta ansvar för ett eget husdjur, eller om det i slutändan skulle bli F och jag som fick ta hand om djuret. Det är ju bara att se till hur man var själv som barn och tjatade om husdjur, och när man väl fick ett så var man väldigt ansvarsfull några dagar och sedan fick föräldrarna ta hela ansvaret...

Hursomhelst så gav i alla fall jag och F med oss till slut, och igår åkte F och S till en djuraffär och tittade -och då hade de ett erbjudande just om dvärghamster! S fick hamstern, bur, matskål, vattenskål, leksaker, mat och spån för 695 kronor, och eftersom hon varit så duktig och sparat ihop pengarna så hade F inte hjärta att säga nej. Så nu står hamsterburen med innehåll i S rum, och vi har en väldigt glad och lycklig tjej. Så nu är det bara att hoppas att hon verkligen tar sitt ansvar...
Melker




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0