BVC-besök v. 35

Idag var vi på BVC igen och förutom att väga och mäta så blev lilla S också undersökt av en doktor. Inte samma doktor som förra gången, men hon kollade lilla S reflexer, om han kunde hålla uppe huvudet, kände på hans ryggrad, höfter och axlar, hur han såg ut i munnen och så lyste hon honom i ögonen. Doktorn frågade mig om jag visste varför man lyser bebisar i ögonen och jag sa att det väl var för att kolla så att pupillerna drar ihop sig och vidgar sig som de ska. Men det var inte bara därför utan även för att lysa i ögonen tydligen motverkar starr, och doktorn berättade att hennes man nyligen hade opererat bort starr på ett par stycken bebisar som inte var större än lilla S. Jag trodde faktiskt inte att små bebisar kunde få starr, men alltid lär man sig något nytt...
 
Hursomhelst så var allting som det skulle med lilla S, och doktorn kollade även granulomet på hans navel. Jag berättade att vi försöker hålla det rent och att det ibland verkar som om det är på väg att ramla av, och hon sa att det bästa är om granulomet faller bort. Och hon trodde nog att det skulle göra det så småningom. Vi fick en ny tid om två veckor, men de sa att om granulomet förändras så är det bara att ringa så får vi komma tidigare.
 
Vikt och längd sålunda...
 
VIKT: 4460 gram, vilket är en ökning med 480 gram på två veckor.
 
LÄNGD: 58 cm, så lilla S har stannat upp lite och bara vuxit en halv cm sedan sist.
 
HUVUDOMFÅNG: 38,5 cm -en ökning med 1 cm sedan förra besöket.
 
Allt bra alltså! :)
 
aja
2012-08-31 @ 00:14:59
URL: http://www.gumzan.bloggagratis.se

Tack för kommentar vännen i min blogg det är klart jage glad att vi är goa vänner kraaaaaaam




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0