Bloggåret 2011

Nu är det åter igen dags för mig att summera ett bloggår -och denna gång är det 2011 det handlar om! :)

JANUARI

Jag skrev 23 blogginlägg, som bland annat handlade om;

* att vi gjorde om S rum, så att det skulle bli lite fräckare
* vår sedvanliga släktfest under trettonhelgen
* att vi tog en underbar vinterpromenad eftersom det var snö då -vilket det inte är nu!
* att S började i judo
* och att S fick nya glasögon
Vinterpromenad 13 januari

FEBRUARI

Jag skrev 11 blogginlägg, som bland annat handlade om;

* att jag och min familj bytte efternamn
* Melodifestivalen
* att jag, J och vår vän A hade en tjejkväll på "Jensens Böfhaus"
* Båtmässan
* Alla hjärtans dag
* och att vi besökte "Världskulturmuseet"
Båtmässan 10 februari

MARS

Jag skrev 15 blogginlägg, som bland annat handlade om;

* att vi hjälpte vår kompis C att flytta
* Melodifestivalen
* S 11-årskalas
* att S blev sjuk lagom till "Earth Hour"
* och att jag klippte mig
S 11-årskalas 19 mars

APRIL

Jag skrev 16 blogginlägg, som bland annat handlade om;

* Nostalgimässan
* att vi premiärgrillade
* M:s 2-årskalas
* att vi begravde vår hund Celine på Lillön
* att jag tog en veckas semester under påsklovet
* när S och jag besökte "Slottsskogen"
* framträdandet med S påsklovsteatergrupp
* och F:s och min underbara vistelse på "Varbergs kurort"
Varbergs kurort 22-24 april

MAJ

Jag skrev 15 blogginlägg, som bland annat handlade om;

* "Cortégen" på Valborgsmässoafton
* att jag äntligen skaffade min blommor på balkongen
* "Eurovision Song Contest"
* "Tynneredsdagen"
* S uppgradering till gult bälte i judo
* att F adopterade S
* vårt restaurangbesök på "Kinesiska muren"
* "Lilla Göteborgsvarvet"
* och föreställningen med S teatergrupp
Kinesiska muren 21 maj

JUNI

Jag skrev 13 blogginlägg, som bland annat handlade om;

* F:s 40-årskalas
* en sommarpromenad i Mölndal
* premiärdoppet på Lillön
* fyrans musikal
* en dag i lekparken med M
* S skolavslutning
* midsommarafton
* och de första dagarna av min semestervecka i Sörmland med S, J och M
F:s 40-årskalas 3 juni

JULI

Jag skrev 27 blogginlägg, som bland annat handlade om;

* en grillkväll hemma hos min vän A
* att jag och S klippte oss
* S och min utflykt till "Gunnebo slott" i Mölndal
* när S och jag besökte "Universeum"
* vår resa till "the Reef" i Frederikshavn, Danmark, tillsammans med K och L
* vårt besök på "Älvsborgs fästning"
* "Fallens dagar" i Trollhättan
* när vi bytte från tjock-TV till platt-TV
* vårt besök på "Göteborgs stadsmuseum"
* en tjejkväll på "Jensens Böfhaus" med J och A
* och att jag slutade på mitt jobb i Mölndal
Mysiga Frederikshavn 9-10 juli

AUGUSTI

Jag skrev 30 blogginlägg, som bland annat handlade om;

* vår båttur till "Jungskären"
* S nya säng
* mitt 38-årskalas
* släktlunchen på "Skårs gård" utanför Kungsbacka
* katthunden Zorro
* "Göteborgs kulturkalas"
* att S började femman
* och vår grillkväll med J och hennes familj
Skårs gård 14 augusti

SEPTEMBER

Jag skrev 21 blogginlägg, som bland annat handlade om;

* att S försökte fråga chans på K i sin klass
* vår kräftskiva
* S namnsdag
* att S äntligen fick sin älskade ziperall
* den irländska aftonen med "the Gubbliners" på "Olles gård"
* och att vi renoverade hallen
Irländsk afton med gruppen "the Gubbliners" 23 september

OKTOBER

Jag skrev 15 blogginlägg, som bland annat handlade om;

* att vi besökte Celines grav på hennes 10-årsdag
* när vi hälsade på våra vänner B och M
* "Göteborgs choklad- och delikatessfestival"
* Tårttävlingen på stadsmuseet
* när S och några kompisar gav sig ut på "bus eller godis"-jakt
* och starten av TV-programmet "Så mycket bättre"
Göteborgs choklad- och delikatessfestival 22 oktober

NOVEMBER

Jag skrev 13 blogginlägg, som bland annat handlade om;

* när S var med på dagridläger
* vår Halloweenfest
* "Så mycket bättre"
* Zorros 13-årsdag
* Mammas 60-årskalas
* julgardiner och -pynt
* och vår nya familjemedlem Melker
Mammas 60-årskalas 19 november

DECEMBER

Jag skrev 35 blogginlägg, som bland annat handlade om;

* min bloggjulkalender
* när S klass vann en tävling som handlade om framtidens parkeringshus
* "Så mycket bättre"
* vår nya julgran
* Lucia
* julfesten på S judoklubb
* julafton
S vinnarteckning om framtidens parkeringshus

Här kan ni läsa om bloggåret 2009 och 2010 om ni vill! :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0