J 35 år!

Idag fyller min kära syster J 35 år, och vi firade det med att gå på restaurang. J och familjen kom hit lite innan det var dags att åka till restaurangen och då fick hon sin födelsedagspresent; en tegelsten till bok som hon önskat sig. Men vi hade även bestämt att vi skulle bjuda henne på maten -man fyller ju trots allt bara 35 en gång i livet!

Restaurangen som J hade valt för kvällen heter "Bryggan" och ligger i stadsdelen Majorna här i Göteborg. F hade varit där någon gång tidigare för flera år sedan, men för oss andra var det ett nytt ställe. Det var inte så stort, men mysigt och maten var jättegod! Vi valde allesammans söndagsmiddag, som innehöll en förrätt och en varmrätt, vilket visade sig vara precis lagom -jag hade aldrig orkat någon efterrätt efter den bastanta måltiden! Vi åt gott och drack vin (cola eller vatten för vissa), och vi sjöng även för J, vilket hon tyckte var lite pinsamt. Men det hör ju trots allt till när man fyller år!

Det blev en trevlig kväll, för det är faktiskt väldigt trevligt att gå på restaurang någon gång emellanåt... :)
J öppnar sin födelsedagspresent innan restaurangbesöket



Ingången till restaurangen


I väntan på maten


Min svåger beställde in sniglar, som jag smakade för första gången någonsin. Men det var faktiskt gott!


Min förrätt var skagenbakelse -gott!


Min varmrätt var plankstek på bergtunga -jättegott!

Ullis
2012-01-29 @ 22:23:20
URL: http://www.ulliso.se/blog

Mums, både din förrätt och din huvudrätt såg god ut. :)

Linda-Mamma till Alfred
2012-01-30 @ 15:21:24
URL: http://hummingbird.blogg.se/

Vad kul att du tycker det den är på rullande fot och snart har du den säkert hos dig;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0