4 veckor sedan min stora viktnedgång...

...och vågen fortsätter nedåt. Jag väger mig ju varje söndag för att hålla koll på hur jag ligger till så det inte blir några drastiska förändringar. Idag visade vågen 68,1 kilo och för fyra veckor sedan 70,2, vilket är en viktnedgång på 2,1 kilo. Det låter kanske inte särskilt drastiskt, men det är ändå något att vara observant på och som kräver en åtgärd.
 
Jag har ju redan ökat på maten och minskat på grönsakerna till lunch och middag, så det jag gör från och med idag är att även öka på min frukost. Hittills har jag ju bara ätit en tallrik dinkelflingegröt med blåbär, men från och med idag har jag tillfört en smörgås och ett kokt ägg. Får se om det kommer att hjälpa till att stabilisera vikten...
 
Det finns förstås nackdelar med att öka på portionerna, och det är det faktum att man inte hinner bli hungrig mellan måltiderna. Redan nu är det inte alltid jag känner mig hungrig när det är dags för middag eftersom jag fortfarande kan känna mättnad efter lunchen, och det finns väl viss risk att det kommer att bli samma sak mellan frukost och lunch. Vet inte riktigt hur jag ska göra... Tänk att det ska vara svårt att inte gå ner i vikt??
 
Min frukost från och med idag
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0