Halloweenfirande light

Idag är det Halloween -dagen när barnen klär ut sig i läskiga (eller söta eller roliga) kostymer, går och knackar dörr och säger "bus eller godis". En del gör en fest utav det och det kommer vi också att göra -men på lördag. Idag blev det bara dörrknackning och stora S stod för den med två kompisar. Tidigare år har de fått en hel del godis och i år var inget undantag -påsarna de hade med sig ut var tämligen välfyllda när de återvände.
 
Eftersom det ju är Halloween så klädde även jag ut mig i de kläder jag ska ha på lördag, men jag körde en lightversion. Jag använde inget smink och inga smycken, vilket jag kommer att göra på lördag -men det var kul att ha på sig dräkten i alla fall! Jag hade även köpt hem lite godis utifall att det skulle komma några monster och ringa på, men i regel brukar det bara vara stora S och kompisarna som gör det. Men idag kom det faktiskt några andra barn också och utav 10 godispåsar blev det bara tre kvar. En av dem tog stora S tidigare idag och en annan tog F. Den tredje borde ju då rimligtvis ha tillfallit mig, men jag äter ju inget godis... Så det blir troligen stora S eller F som tar den återstående påsen också.
 
Idag satte vi även upp det lilla vi har av Halloweendekorationer, och det kommer nu att få sitta där tills på söndag...
 
Dekorationer
 

Dekorationer
 
Spindelväv är en klassiker
 
Jag som blodig brud
 
Stora S och hennes kompisar var coola
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0