Nu blir det till att strama åt!

Vad ska jag strama åt, kan man kanske undra nu? Livremmen, eller budgeten? Nej, i detta fall ska jag börja strama åt mitt matintag. Jag gjorde min sedvanliga veckovägning nu på morgonen och den visade att jag gått upp ett kilo sedan sist! Ett kilo är väl inte mycket, kan man tycka, men det luriga med kilon är att ett kilo hit eller ett kilo dit i slutändan kan bli en massa kilon! Så det gäller att ta tag i det med en gång.
 
Varifrån kommer då detta oönskade kilo? Jag skulle tro att jag helt enkelt äter för stora portioner mat. Jag var ju väldigt duktig att bara ta en viss mängd, men när jag upptäckte att det började försvinna lite för många kilon började jag ta så mycket mat jag ville vid varje mål, dessutom började jag slarva lite med grönsaksdelen. Men nu blir det till att mäta upp maten igen och se till att jag verkligen äter grönsaker till lunch och middag. Dessutom ska jag minska ner min kvällsmat från två dubbelmackor till en -så jag ska nog få rätsida på detta! :)
Susanne A
2013-10-27 @ 08:56:19
URL: http://mobiltliv.blogg.se

Ett kilo är nog inget du behöver bekymra dig om. Man pendlar alltid lite mellan kilona under en vecka. Du har varit så himla duktig, jag är grymt imponerad :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0