På väg mot stabilisering?

Jag brukar i regel väga mig en gång i veckan, och har gjort det ända sedan jag kämpade för att gå ner de kilo jag ville. Ni som har följt min viktresa vet att jag hade 70 kg som mål, men även sedan jag nått dit fortsatte kilona att försvinna. Och det trots att jag inte gjorde någonting för att det skulle bli så -snarare tvärtom! Men nu kanske det äntligen håller på att stabilisera sig? När jag vägde mig idag visade vågen 65,9 kg, och även om det är en minskning sedan jag bloggade om min vikt sist, så är det ändå en ökning sedan förra veckans vägning, då vågen visade 65,2. Jag fruktade nästan att vikten skulle ha gått ner till 64-någonting idag! Så var dock inte fallet, och det kändes ju väldigt skönt! :)
 
Mitt hopp är att jag ska kunna hålla vikten mellan 65 och 67 kilo tills vidare, men det gäller att väga sig varje vecka och att göra eventuella förändringar i maten för att det ska fungera. Nu har jag ju unnat mig både kaffebröd, tårta och popcorn senaste tiden just för att inte tappa mer i vikt, och kanske är det det som har gett resultat nu... Men det är nog så att när man väl har påbörjat kampen mot kilona, så får man fortsätta den oavsett om man har nått sitt viktmål eller inte.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0