Rädda jultomten! -del 8

Så gav sig Jultomten, Björne och de andra iväg hemåt. Eftersom Jultomten var tung blev släden väldigt tung att dra även för Danse, så vägen hem tog längre tid än vägen till Avlägsna Bergen gjort eftersom Danse måste vila oftare.
 
I Skogen tog de adjö av Klyfta som återvände till de andra trollen för att berätta om sitt spännande äventyr, och när de äntligen var tillbaka vid Tomteslottet var det bara två dagar kvar till julafton. Som tur var hade Tomtens nissar jobbat på i Verkstaden medan de var borta, så alla julklappar var färdiga.
"Men vi måste göra en julklapp till” sa Jultomten. ”Det har nämligen flyttat in någon i det gamla Tomteslottet och han har aldrig fått någon julklapp, så han måste få något riktigt fint...”
"Det ordnar vi!” sa nissarna.
 
På morgonen innan julaftons morgon var det så dags för Björne att återvända hem till sitt hus, och han och de andra samlades i Julsalen där Tomten tackade alla för hjälpen. Till och med Klyfta var där eftersom Tomten kallat på henne.
"Ni har räddat julen för alla barn i hela världen” sa Jultomten. ”Därför ska ni få en medalj.”
Medaljen var en vacker snöstjärna i silver som hängde i ett julrött band, och alla fick en medalj var.
"Ikväll ska jag sätta mig i stora Julesläden med alla julklapparna och alla mina renar kommer att dra den runt i hela världen och lämna klapparna till alla barnen” sa han. ”Tack så mycket för all er hjälp. GOD JUL!”
 
SLUT



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0