Bio och middag

I förrgår var det min syster J:s födelsedag, och idag "firade" vi den lite med först ett biobesök och sedan en god middag på "Jensen's Böfhus". Det var bara jag, J, stora S och M som gick på bio eftersom lilla S och I än så länge är för små för att uppskatta bio -men vi var förstås alla åtta på restaurangen sedan! :)
 
Filmen vi såg var "Bamse och Tjuvstaden" och jag måste säga att jag tyckte den var riktigt bra! Först och främst är det ju roligt att det äntligen har kommit en ny Bamse-film eftersom de tidigare är mer än 30 år gamla -det är faktiskt lite konstigt att det inte har kommit åtminstone någon mer Bamse-film på alla de åren som gått! Sedan var filmen också bra tecknad och med en spännande och rolig handling -och det faktum att alla karaktärer hade varsin röst. I de gamla filmerna var det ju bara en berättare och inga röster alls...
Filmen var strax över en timma lång, vilket nog är ganska lagom för lite yngre barn som kanske inte har ron att sitta still alltför länge. Men den kändes längre eftersom skaparna av filmen har fått in så många händelser, och det är ett gott betyg. Alla fyra hade en mycket trevlig biostund! :)
 
Efter filmen åt vi en sen middag på Jensen's Böfhus, och som vanligt var det god mat och trevlig personal. Det var dock ganska lugnt på gästfronten med tanke på att det ändå var fredagkväll... Barnen roade sig en del i lekrummet, så de blev aldrig uttråkade. Vi var på restaurangen i ca två timmar innan vi skildes åt efter en trevlig kväll! :)
 
I väntan på att filmen ska börja
 
Min gigantiska låda med popcorn. Tror ni jag orkade äta upp allt?
 
Hungriga barn på Jensen's
 
 
God middag
 
 
Stora S efterrätt
 
Barnen roade sig i lekrummet
 
Ullis
2014-02-01 @ 17:21:37
URL: http://ulliso.se/blog

Nej, jag tror inte du åt upp alla popcorn. :)

Svar: Jag åt kanske en fjärdedel... :)
Helena




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0