#blogg100; 14/100 Älskade husdjur

Dagens andra inlägg i denna utmaning handlar om våra älskade husdjur, och anledningen till detta ämne är att en kompis på "Facebook" var tvungen att avliva sin hund idag, och en annan FB-kompis har en njursjuk katt som kanske måste tas bort den också... :(
 
Jag känner igen mig i sorgen det medför att behöva ta det fruktansvärda beslutet att ta sitt husdjurs liv, för det hände oss för några år sedan. Vår hund var mycket sjuk och hade varit det en längre tid, och trots att man försöker med mediciner och annat är det inte alltid det hjälper -och då tog vi beslutet att låta avliva vår hund. Jag har skrivit om det här i bloggen när det hände, så jag ska inte fördjupa mig i det. Jag vill bara säga att ens husdjur blir ju som en familjemedlem och att behöva bestämma över dess liv eller död är ingen lätt sak. Det är fruktansvärt att ta beslutet och det är fruktansvärt efteråt också...en tid. Så småningom mildras sorgen och man tänker istället tillbaka på de stunder man hade tillsammans...
 
Vår hund blev kremerad och vi begravde hennes aska på ön där vi är så ofta vi kan under sommarhalvåret, och där ligger också vår hamster som avled för en vecka sedan. Han gick dock bort av ålderdom 2,5 år gammal, men det kändes lika sorgligt i alla fall. Ens husdjur -helt oavsett om de är stora eller små- lämnar spår i hjärtat och det är alltid lika hemskt att behöva ta farväl av dem...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0