Ett X antal frågor

Det var länge sedan jag hade lite frågeställningar om mig själv här i bloggen, men dessa frågor hittade jag i denna blogg och tyckte det skulle vara kul att besvara dem!
 
Någonting jag tycker om med mig själv: Att jag är tålmodig  
 
Någonting jag inte tycker om med mig själv: Jag svär för mycket ibland
 
Detta är jag rädd för: Döden 
 
Tre saker jag vill ha varje dag: Pepsi Max, pussar och kramar
 
Tre saker jag absolut inte kan göra: Sticka, stå på händer, vifta med öronen 
 
Detta tycker jag om att göra: Skriva, läsa, baka
 
Detta vill jag göra just nu: Gå och lägga mig
 
Bästa känslan: När jag vet att jag gjort någonting bra
 
Värsta känslan: När jag vet att jag har glömt något viktigt
 
Egenskaper jag gärna vill att min partner har: Förståelse, tålamod, humor
 
Är jag kär just nu? Ja
 
Jag vill gifta mig: Jag är redan gift
 
Följande saker vill jag göra innan jag dör: Resa jorden runt, vinna en massa pengar, jobba med något jag verkligen gillar
 
Min käraste ägodel: Datorn
 
Något jag vill ha i present: En resa till något varmt och soligt ställe
 
Detta har jag på mig just nu: Svarta byxor, svart t-shirt och en vit och röd tjocktröja 
 
Favoritkläder: Bekväma
 
Favoritdjur: Katt och Hund
 
Följande musikstilar tilltalar mig mest: 80-talet, hårdrocksballader, elektronisk musik
 
Tre favoritlåtar: Kan inte välja
 
Roligaste ämne i skolan: Svenska
 
Tråkigaste ämne i skolan: Matematik
 
En bok jag gillar: "Det" av Stephen King
 
En film jag älskar: Härskarringen-trilogin
 
Favorit tv-program? Once Upon A Time, Under the Dome, Så mycket bättre, Dessertmästarna 
 
Favoritdoft: Syrén
 
Detta äter jag gärna: Kyckling i alla former
 
Dricker helst: Pepsi Max
 
Favoritgodis: Choklad
 
Hit vill jag gärna åka på semester: Västindien
 
Färg på mina ögon: Gråblågröna
 
Min längd: 172 cm
 
Jag tror på: Att det finns en mening med det som sker
 
Jag spelar: Några olika "Facebook"-spel
 
Person jag beundrar: Ingen speciell
 
Så här bor jag: Bostadsrätt, 4 rum och kök
 
Antal döda krukväxter i hemmet: Inga -för tillfället
 
Favoritfärg: Lila
 
Favoritcitat: "Magic always comes with a prize"
 
En hemlighet jag vet: Säger jag det så är det ju ingen hemlighet 
 
Bästa present jag fått: Båda mina barn (om man nu kan kalla den för presenter) 
 
Senast köpta skiva: Minns inte
 
Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: Naglarna
 
Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: Brösten
 
Udda förmåga/egenskap: Jag är duktig på att plocka upp saker från golvet med tårna 
 
Om jag vore ett djur skulle jag vara: En fisk i ett tropiskt hav
 
Vad lyssnar du på just nu? Inget
 
Vad har du gjort/ska du göra idag? Jobbat, handlat, hämtat barnen från skola/dagis, lagat middag, sett på film och sett på TV
 
Vad är det senaste du installerade på datorn? En uppdatering av OpenOffice
 
Har du varit med i någon skolpjäs? Ja
 
Hur många barn vill du ha? Jag har två, vilket är precis lagom
 
Vilken musikstil tycker du mest illa om? Death Metal 
 
Vad har du för TV-kanaler? Åtskilliga, men jag tittar bara på ett fåtal
 
Har du åkt moped någon gång? En gång när jag var 15
 
Har du busringt någon gång? Nej
 
Har du fått felparkeringsböter? Ja
 
Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungyjump eller fallskärm? Aldrig 
 
Vilken är den plats längst bort som du har besökt? Irland
 
Har du en egen trädgård? Nej
 
Kan du alla orden i nationalsången? Ja 
 
Badkar eller duschkabin? Duschkabin
 
Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? Ingen
 
Favoritpizza? Kebabpizza special
 
Chips eller popcorn? Chips 
 
Vilken färg på läppstift använder du? Jag använder inte läppstift
 
Har du någonsin varit med i en skönhetstävling? Nej
 
Apelsin- eller äppeljuice? Äppeljuice 
 
Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? Min man, vi åt räksmörgås
 
Favoritchoklad? Geisha 
 
När röstade du senast? I september 2014
 
När åt du en hemodlad tomat sist? Minns inte 
 
Har du vunnit en prispokal någon gång? Nej
 
Är du bra på matlagning? Ja
 
Klarar du att tanka själv? Självklart!
 
Har du beställt något från TVshop? Ja
 
Pepsi eller Coca Cola? Pepsi Max
 
Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? Ja, när jag jobbade på sjukhus
 
Vad var det senaste du handlade? Mat för en vecka framöver
 
Har du kräkts offentligt: Nej 
 
Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken: Jag har redan hittat den sanna kärleken, men jag vill gärna bli mångmiljardär också ;)
 
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nej, däremot intresse
 
Kan man vara vän med sitt ex: Det beror väl på vilket sätt relationen slutade
 
Vem var det du besökte på sjukhus senast: Min mamma
 
Hade du mycket hår som liten bebis: Nej
 
Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar: "Hej, du har kommit till Helena. Tyvärr kan jag inte svara just nu, men lämna gärna ett meddelande så hör jag av mig så fort jag kan. Tack och hej."
 
Vad har du i din väska: Har ingen väska
 
Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig: Sitter en stund vid datorn
 
Vad är du tacksam för idag: Min familj, som alla dagar



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0