Rörig dröm

Jag drömde en så konstig dröm inatt att jag kände att jag måste blogga lite om den innan den försvinner -det är nämligen extremt sällan som jag kommer ihåg vad jag drömmer!
 
Som vanligt med mina drömmar (de som jag minns) så var det en enda röra utan något sammanhang. Jag befann mig i ett landskap som emellanåt ändrade utseende; ibland var det dimhöljda berg, ibland öppna vatten, ibland vilda skogar och jag fick känslan av att det var någon form av träningsläger jag var i. Jag tränade dock aldrig själv utan bara betraktade det hela.
 
Rätt som det var befann jag mig så i ett billiknande fordon på en väg i ett samhälle av något slag. Billiknande säger jag för att "bilen" påminde mer om en trampbil även om jag körde den som vanligt. Jag vet inte vilket samhälle jag var i, men jag träffade i alla fall på en skäggig gubbe med vilda ögon som hatade bilar -detta sa han tydligt och klart så jag hörde det- och så tänkte han jaga efter mig. "Jag har ingen bil" sa jag, och så klev jag ur mitt fordon och vek på något sätt hop det till en väska för att sedan gå därifrån.
 
Efter det hade jag plötsligt sällskap av en helt okänd kvinna. Vi skulle till ett hus, men det var långt dit. Hon visste dock en genväg och tog med mig till en dörr. När vi gått in genom den befann vi oss i något slags landskap. Det var ett litet landskap så vi kunde se över till andra sidan där det fanns en trappa och en dörr till som vi skulle gå in genom för att komma in i huset. Marken var dock giftgrön och rörde sig som vågor och där fanns en salig blandning av djur. Jag kommer ihåg fyra svarta katter som låg bredvid varandra på en träsoffa eller liknande, och så kommer jag ihåg att jag såg en orm. Sedan var det ett konstigt djur som verkade vara en blandning mellan häst och rådjur. Det är de enda djur jag minns nu, men jag vet att där fanns flera till. Och vad för kryp som dolde sig på den gröna, böljande marken...ja, det fick jag aldrig reda på. Jag och kvinnan tog oss i alla fall över till trappan genom att hoppa på vågorna och när vi kom över hade vi fullt av kryp under våra kläder; de kryp som dolt sig i det giftgröna vattnet eller vad man ska kalla det. Vi hoppade och vispade runt med våra händer för att få bort krypen (som jag aldrig såg), men hur det var så låg jag sedan i en säng där någon eller några "grejade" med mig. Jag vet inte riktigt vad de gjorde, men jag tror att det hade att göra med kryp som tagit sig in i mina kroppsöppningar och måste tas bort. I drömmen skrek jag "nej, jag vill inte" och kort efter det vaknade jag.
 
Det var både en spännande och skrämmande dröm och jag har ingen aning om vart den kom ifrån; från vilka dolda djup av hjärnan den tog form...
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0