Liten börjar bli stor

På kvällskvisten idag när jag skulle byta blöja på lilla S sa han plötsligt att han inte ville ha blöja utan ha kalsonger på sig istället -och jag var inte sen att anta den utmaningen! Lilla S blir ju faktiskt 3 år i sommar, så det är dags att börja fasa ut blöjan från hans liv.
 
Jag har hört att de så smått har börjat med pott-träning på förskolan, men här hemma har lilla S inte visat något större intresse för varken potta eller blöjavslutning -förrän precis nu, då... :)
Sagt och gjort; lilla S fick ha kalsonger på sig, och både jag och F sa att eftersom han inte har någon blöja på sig så får han sitta på pottan om han känner att han är kissnödig. Och han satt på pottan -men det kom ingenting i den. Men det är ju en början! Dessutom fick han öva sig på att dra ner och upp kalsonger och byxor. Och han höll sig faktiskt torr ända tills det var sovdags -vilket var 1,5-2 timmar. Det är inte dåligt! :)
 
Faktum är att lilla S inte tyckte att han skulle ha någon blöja när han gick och lade sig heller, men då försökte jag förklara att på natten måste han ha blöja ett tag till -men imorgon kan han vara utan om han vill! Så vi får väl se vad han väljer imorgon...
 
Så min lille plutt börjar nu bli en stor kille som vill ha kalsonger istället för blöja, vilket är precis som det ska vara. Men man känner att tiden verkligen går fort! Det känns inte som att det har gått nästan tre år sedan vår lille sladdis föddes... Å andra sidan känns det som att det inte var så himla länge sedan stora S föddes heller -och hon är ju 15... :)
 
Snart ett minne blott?
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0