En sväng till sta'n

Idag tog stora S och jag en sväng in till sta'n. Hon ville besöka "N-store" i köpcentret Arkaden där de säljer olika kepsar, och själv ville jag kika efter lite annat.
 
Vi började med att besöka Nordstan eftersom det var närmast när vi gick av från bussen, men där hittade vi ingenting. Sedan begav vi oss till kepsbutiken och där hade de en hel del fräcka kepsar -varav flera var precis stora S stil- men priserna låg på runt 400kr/keps och det kan jag tycka är lite väl häftigt.
Efter att ha kollat kepsar var det dags för lunch och en trappa ner från kepsbutiken hittade vi en thairestaurang med lite olika rätter till bra priser, så det var perfekt att äta där! :)
 
När vi ätit ville vi också titta in på "Butterick's" och "Science fiction-bokhandeln". Butterick's har ju en hel del kul grejer, men jag hittade inte det jag var ute efter där heller.
På vägen från Butterick's hörde vi en blåsorkester spela upp, så vi gick dit och tittade. De var väldigt duktiga, faktiskt, så vi lyssnade och tittade på dem en stund innan vi slutligen begav oss till bokhandeln. Där hittade stora S två saker hon ville ha och själv hittade jag äntligen en bok som jag sökt efter hur länge som helst! Det är sista delen i en trilogi och jag har inte hittat den på biblioteket eller i den "vanliga" bokhandeln -och när jag var på Science fiction-bokhandeln sist fanns den inte där heller. Men idag fanns den, så jag köpte den direkt. Så nu kan jag äntligen få veta hur det går i den spännande trilogin!
 
När jag och stora S kom hem hade syster J och flickorna kommit och de stannade hela eftermiddagen och en bit in på kvällen. Det blev lite trevligt tjôt, lite vin att dricka -och pizza. Dessutom har vi fått se solen idag med, så jag kan inte klaga på denna dagen heller... :)
 
Thaimat till lunch
 
Blåsorkester
 
 
Pizza till middag
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0