Melodifestivalen -deltävling 4

Nu har sista deltävlingen av "Melodifestivalen" varit -otroligt vad fort tiden går! Som vanligt var det en salig blandning av artister och stilar ikväll -och jag är dessvärre inte så nöjd med resultatet... Det är dock inget jag kan ändra på, men om det hade varit möjligt skulle kvällens resultat ha blivit så här;
 
1. Måns Zelmerlöw; "Heroes". Om inte han hade gått till final skulle det ha varit ren och skär skandal. Han bjöd dessutom på det mest tekniskt coola framträdandet någonsin i Melodifestivalen enligt min mening. Och så är han fortfarande riktigt snygg...
 
2. Midnight Boy; "Don't say no". Alltså; vart var alla som växte upp med 80-talsmusiken ikväll?! Inte framför TV:n i alla fall, för då hade han nog gått betydligt längre. Visst hade han en rätt konstig stil i hår och kläder (inte särskilt snyggt) -men det är ju låten som är den viktiga. Eller?
 
3. Caroline Wennergren; "Black Swan". Denna människa har en fantastisk röst och jag gillade verkligen låten som jag tycker lätt skulle kunna passa som ledmotivet i en James Bond-film. Obegripligt att hon åkte ut!
 
4. Dina Nah; "Make me (lalala)". Helt okänd för mig, men låten var bra med häftigt sound. Hon förtjänade verkligen sin plats i "Andra Chansen".
 
5. Hasse Andersson; "Guld och gröna skogar". Hasse låter precis som han alltid har gjort ända sedan jag hörde honom första gången i barndomens dagar, och låten fick mig att längta till sommaren. Men det är ingen Eurovision-låt, och jag är väldigt förvånad över att den tog sig till Andra Chansen...
 
6. JTR; "Building it up". Denna låt fastnade faktiskt inte riktigt hos mig. Men bevisligen hos alla andra eftersom den gick direkt till finalen i Globen.
 
7. Annika Herlitz; "Ett andetag". En fin ballad som glimtade till då och då -men inte mer än så.
 
Måns Zelmerlöw
 
Nästa vecka är det dags för Andra Chansen och därifrån kommer i år fyra låtar att gå vidare till finalen enligt de nya reglerna. Så i den stora finalen blir det alltså 12 låtar istället för 10. Vi får se vad som händer (och fötter...)
 
erikasblogg.se
2015-03-01 @ 11:01:44
URL: http://erikasblogg.se/

Jag har bojkottat melodifestivalen i år. Har haft annat för mig på lördagarna. Men man kanske skulle se det på svtplay så man inte missar nåt. Kram!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0