Valborg

Igår var det Valborg, men jag gick som vanligt i skolan fram till 13.45. På eftermiddagen skulle syster J komma med flickorna då R är i London, och även vår vän C skulle komma. Vi skulle grilla, kolla majbrasan på "Olles Gård", dricka lite gott och ha trevligt.
 
Dagen såg dock inte så lovande ut, för det regnade redan på morgonen och sedan höll regnandet i sig och jag tänkte att "det blir nog ingen brasa ikväll", men lagom när min skoldag var över så slutade det regna och molntäcket började luckras upp -och sedan blev det en riktigt fin eftermiddag/kväll! :) J hade jobbat och kom med flickorna vid halv fem-tiden och vi åt gott och hade trevligt. Brasan skulle tändas klockan 20 och vid 19.20-tiden dök så C slutligen upp. J hade bilen så C och stora S åkte med henne till Olles Gård, medan jag, F och lilla S cyklade. Ja, lilla S cyklade förstås inte själv, utan satt i sin stol bakpå F:s cykel.
 
För mig var det cykelpremiär för året och det märktes verkligen! Mina ben var helt döda och jag flåsade som jag vet inte vad -jag behöver verkligen få upp konditionen! Men vi tog oss i alla fall både fram och tillbaka till Gården, och även om vi inte kom i tid till åtta, så hann vi i alla fall se/höra det mesta. Som vanligt var det mycket folk, och man träffade en del bekanta ansikten. Vi lämnade Gården vid nio-tiden, och efter att ha kört hem C och stora S till oss åkte J hem med flickorna. Vi andra satt i lägenheten, och C fick äta det som blivit kvar av middagen som han missade. Vi nattade lilla S (som tvärslocknade), pratade, drack lite, åt snacks och hade det trevligt, och vi kom väl i säng vid halvett-tiden på natten. En bra dag! :)
 
Grillat kött med hasselbackspotatis blev Valborgsmiddagen -yummy!
 
 
Mycket folk på "Olles Gård"
 
Elden var något större än tidigare år
 
Barnen sjöng "Idas dommarvisa"
 
Fin kväll
 
Valborgsfirandet från ett annat håll
 
Sedvanlig korvförsäljning
 
C stannade kvar några timmar efter firandet -trevligt!
 
Hur vi har firat Valborg tidigare år (för den som är nyfiken);
 
 
Robex Lundgren
2015-05-01 @ 13:50:06
URL: http://ghgumman.blogg.se/

mums

Miss Baby Peaches
2015-05-01 @ 15:21:07
URL: http://babypeaches.blogg.se/

Gud vad gott det såg ut med en ordentlig köttbit!

Jennie
2015-05-01 @ 20:28:16

Asså, jag blir ju bara så himla snygg på alla bilder! Är det inte mat i munnen, så gör jag nån konstig min eller blundar eller nåt... *suck* SÅÅÅ fotogeniskt av mig! NOT! :/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0