Projekt Skrivhörna -del 1

Jag har ju skrivit berättelser/romaner/noveller i åtskilliga år och skrivinspirationen har kommit och gått. Under ca 5 år -mellan 2008 och 2013- skrev jag i stort sett ingenting, men de senaste två åren har jag börjat komma igång igen. Med jobb/studier och familjeliv är det dock svårt att finna tiden och lugnet att skriva, så därför har jag tänkt att jag behöver en skrivhörna. Och inte bara för mig själv, utan även för min syster J som också skriver men har samma problem.
 
Nere i källaren har vi ett jättestort förråd. Tidigare delade vi det med F:s syster, men de senaste åren har hon tillgång till ett annat förråd och när hennes saker "försvann" från vårt källarförråd, blev det mycket plats över där. Särskilt med tanke på att jag och F rensar där emellanåt.
Så nu har jag tänkt att göra en skrivhörna i källarförrådet, och eftersom jag inte börjar förrän 12 idag, gick jag ner och började kika lite. Det finns potential att få till något riktigt bra där eftersom utrymmet är stort och en hel del av det som står där går att använda som möblering -plus det faktum att där finns el!
 
Så jag gick ner och tittade runt lite och började röja. Och trots att jag bara var där en stund, fick jag till en början på skrivhörnan. Jag hade inte möjlighet att slänga något, men jag såg över det hela och hittade en hel del saker som bara är att slänga, sådant vi aldrig kommer att använda. Men jag får ju höra med F också, han är lite mer av en samlare än jag. ;)
 
Jag tog med mig kameran för att dokumentera med för- och efterbilder, och här kan ni se vad jag "fick till" idag;
 
Steg ett av Skrivhörnan -före och efter
 
 
Förrådet i övrigt före och efter. Finns mycket att slänga
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0