Color Obstacle Rush

Idag var det dags för "Color Obstacle Rush" här i Göteborg -hinderbanan för alla från 12 år där man får kastat olika färger på sig. Platsen för hinderbanan var på Göteborgs galoppbana ute på Hisingen -en perfekt plats för eventet, faktiskt!
 
Ni som läste mitt inlägg när det var typ några veckor kvar, kommer kanske ihåg att jag hyste en viss bävan för detta "spring" med tanke på att jag är helt otränad och hatar att springa. Men har man väl anmält sig går det ju inte att backa, men jag måste säga att min fruktan kom helt på skam! För det första så var hindren inte särskilt avancerade, och för det andra kände man heller ingen press att springa eftersom det inte är någon tävling utan bara en kul grej. Och kul var det verkligen -jag skulle kunna ha tagit mig igenom banan en gång till utan problem! Färgglada och glada var vi efter avslutat "lopp" och vi var alla överens om att ifall Color Obstacle Rush kommer tillbaka nästa år, är vi gärna med igen! :)
 
"Vi" var i dett fall jag, stora S, syster J och hennes jobbarkompis P, och vi träffades i ganska god tid innan själva loppet då vi ville hinna snacka ihop oss och äta lunch. Lunchen intogs på "Franska skafferiet" i Stora Holm, och det var väldigt god mat om än ganska höga priser. P tog vad som kallades pizzetta, och det gjorde även jag och stora S (fast vi delade på den). J slog till på en räkmacka.
 
Här åt vi lunch
 
Efter avslutad lunch åkte vi så den korta biten till galoppbanan där vi checkade in och fick våra speciella obstacle Run t-shirts, som vi också valde att ha på oss när vi tog oss igenom banan. T-shirten ingick i anmälningsavgiften liksom medalj vid målgång och en färgpåse i "färgkriget" som man deltog i efter att man sprungit/gått färdigt.
 
Ruset började med en kvarts uppvärmning, ledd av tre tjejer, och 12.30 startade vår grupp. Det var fyra olika startgrupper under dagen och maxantalet deltagare i varje grupp var 500, men jag vet faktiskt inte hur många vi var i vår grupp. Rätt många i alla fall.
 
Banan bestod av 16 olika hinder, som bl.a innebar hoppning, rullning, klättring och rutschkaneåkning, och vid 4-5 "stationer" kastade folk färger på oss. Inga hinder var egentligen särskilt svåra; det enda vi valde att hoppa över var ett hinder där man skulle hoppa över en träskiva, men det berodde helt enkelt på att vi kände att vi inte skulle kunna hoppa över den. Men stora S hoppade förstås, ung och rask som hon är. Hon sprang dessutom delar av banan, till skillnad från oss andra som valde att gå. Men vi gick i alla fall i mål tillsammans, som lag, och var väldigt nöjda och glada -och färggranna, förstås! :) F och lilla S kom dit och tittade, så det blev i alla fall några bilder tagna...
 
Dags för incheckning
 
Ett hinder var att springa genom skum
 
Stora S spurtar mot ett hopphinder
 
Hoppa på bollar var kul -det har jag inte gjort sedan barnsben
 
 
Ett hinder var att man skulle krypa en bit och sedan gå
 
Åka rutschkana var jättekul
 
 
Sista hindret innan mål
 
J och P går i mål
 
Färgkrig för alla deltagare efter avslutad hinderbana
 
Bästa laget, nöjda och (färg)glada efter sin prestation
 
PÅ ÅTERSEENDE, COLOR OBSTACLE RUSH! :D
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0