Julmarknad i Haga

Idag hade vi skönt men lite kallt väder här i Götet och då blev det att jag och stora S åkte in till stadsdelen Haga för att besöka julmarknaden där. Jag har ju sådan lyx numera att jag varken jobbar kvällar eller helger, så jag kan besöka julmarknader varje helg utan problem! :)
 
Stadsdelen Haga är den mysigaste i hela Göteborg; om jag någonsin skulle flytta till en annan del av staden än där jag bor nu så skulle jag ha valt Haga! Där finns fortfarande mycket av det gamla Göteborg kvar och med tanke på att det ligger såpass centralt så är det förvånansvärt lugnt där...
 
Jag och stora S tillbringade väl runt 1,5 timma på julmarknaden utan att köpa något annat än en värmande dryck kallad apfelstrudel och som faktiskt var riktigt god. Hade jag haft en massa pengar hade jag säkert köpt en hel del, men det är lika najs att bara gå runt och titta. Och mobilen var med, förstås! :)
 
Det var en del folk
 
Mysigt med julmarknad
 
 
Tomten var på plats
 
Fin julbock av granris
 
En massa goda bakverk -men vi köpte inget denna gång
 
Frälsningsarmén spelade julmusik
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0