Melodifestivalen, delfinal 2

Då har andra delfinalen av årets "Mello" avslutats, och precis som förra veckan var det en kvinnlig och en manlig artist som gick till final. Någon tanke bakom? Det återstår att se...
"Skandalen" denna vecka var att Charlotte Perrelli skulle ha varit programledare med Gina ikväll, men på grund av att Charlotte gjort reklam för något i en annan TV-kanal så fick hon inte vara det. Inte för att jag begriper vad det skulle ha för betydelse egentligen... Men Charlotte fick i alla fall vara med och sjunga och Gina klarade sig bra som ensam programledare.
Detta är min lista för kvällen...
 
1. Isa; "I will wait". Isa var med i Mellon även förra året med en riktigt bra poplåt. Denna gång valde hon att framföra en powerballad, men det klarade hon alldeles utmärkt! Gick dock "bara" till Andra Chansen.
 
2. Wiktoria; "Save me". Wiktoria är en helt okänd artist för mig, men låten var riktigt bra och gick direkt till final.
 
3. Molly Pettersson-Hammar; "Hunger". Även Molly har varit med i Mellon tidigare, men jag kommer faktiskt inte ihåg med vilken låt. Denna var bra i alla fall och gick vidare till Andra Chansen.
 
4. David Lindgren; "We are your tomorrow". David gjorde sitt andra framförande i Mellon, vilket gjorde att han knep den andra finalplatsen.
 
5. Krista Sigfrieds; "Faller". En finlandssvensk artist som tävlade för Finland i Eurovision Song Contest förra året, men detta år ville hon pröva lyckan i den svenska Mellon. Det gick dock inte så bra...
 
6. Patrik, Tommy & Uno; "Håll mitt hjärta hårt". Tre veteraner som alla varit med som soloartister i Melodifestivalen tidigare, även om det nu var länge sedan sist. De var som störst på 90-talet och jag gillade alla tre på den tiden och var nyfiken på hur de skulle låta ihop. Inget större fel på låten, men den fastnade inte riktigt...
 
7. Victor och Natten; "100%". Ingen artist jag känner till sedan tidigare och trots artistnamnet kör han solo. Låten var dock inget vidare.
 
Bäst ikväll var Isa
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0