Melodifestivalen, delfinal 3

Igår var det dags för den tredje delfinalen i "Melodifestivalen", och denna gång var alla låtarna poplåtar. Inte en enda ballad, otroligt nog! Dessutom var det ingen låt som var dålig heller, utan alla var mer eller mindre bra. Jag hade dock två favoriter, vilka båda gick till final -så jag har inget att klaga på! :)
 
1. Lisa Ajax; "My heart wants me dead". Lisa har en fantastisk röst och var tydligen den yngsta IDOL-vinnaren någonsin för ett par år sedan. Jag är ganska säker på att hon hade en hit som spelades på radion då, men jag minns inte vad den heter. Denna låt var kanon och gick direkt till final.
 
2. Oscar Zia; "Human". En annan ung artist som även han har haft en del hitlåtar tidigare och vann någon annan talangshow. I år var han med för tredje gången och gick direkt till final.
 
3. Saraha; "Kizungozungo". En riktig gladpoplåt av en för mig helt okänd artist. Kan nog bli en riktig radiohit under året. Gick till Andra Chansen.
 
4. Swingfly/Helena Guttara; "You carved your name". Swingfly var med för några år sedan med poplåten "Me and my drum" och nu gjorde han ett nytt försök. Jag gillade låten, men den åkte tyvärr ut.
 
5. Smilo; "Weight of the world". Ett ungt electropopband bestående av tre killar. Bra låt, men den åkte ut.
 
6. Boris René; "Put your love on me". Denne artist spelar i vanliga fall fotboll i något lag, vilket förklarar varför jag aldrig har hört talas om honom förut. Knep den andra platsen i Andra Chansen.
 
7. After Dark; "Kom ut som en stjärna". Det var tredje gången dragshowgruppen tävlade i Melodifestivalen, men av de låtar de tävlat med så var denna den sämsta även om alla har varit bra. Jag tror ändå att den åkte ut mest på grund av att de sjunger svenska.
 
Lisa Ajax
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0